Avatar billede madeindk Nybegynder
19. januar 2007 - 00:52 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Google AdSense - mange visninger, ingen penge

Hej eksperter! Nu har jeg haft AdSense kørende på mit site i en uge - deres reklamer har været vist 10500 gange ca. og jeg har tjent 0,75 dollar. Hvordan i alverden kan det hænge sammen?

Jeg går lidt og tænker på om det kan betale sig for der er jo ingen af mine besøgende der synes det er pænt og når jeg alligevel ingen penge tjener på det kan det vel være lidt ligegyldigt kan man sige :-)
Avatar billede goose Nybegynder
19. januar 2007 - 05:14 #1
Det lyder godt nok ikke af meget med 75 cent på 10500 sidevisninger, er du sikker på der rent faktisk bliver vist annnoncer og ikke blot public adds?

Nu har du ikke haft adsense på så længe, så det kan jo skyldes at der endnu ikke vises annoncer der er relevant for dit indhold og dermed ikke appelererer til brugerne at klikke på dem.

Det kan også have noget at gøre med placeringen og farver.

Har du et link så man kan kigge med, det er lidt svært at gætte sig til årsagen?

/Goose
Avatar billede madeindk Nybegynder
19. januar 2007 - 11:00 #2
Ok, hvad betyder 'Pucblic Adds'? Det kan godt være jeg skal optimere mine søgeord. Måske du kan komme med nogle ideer til hvad jeg evt. kunne tilføje til mine søgeord?

Men adressen er: www.alcopeople.dk og de bliver vist mange steder. Du kan logge ind med brugernavn: test og adgangskode: test - ´mine søgeord er lige pt.: unge, billeder, fester, fotoalbums, alkohol, alco, alcoholic, hot or not, drinks, spil, brøndby, 2605, brøndby strand, alkohol - jeg tror ikke lige jeg var så opfindsom da jeg fandt på dem ;-) Men hvis du har nogle forslag ville det være rigtig lækkert.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. januar 2007 - 11:09 #3
Adsense-reglerne siger

"In order to ensure a good experience for users and advertisers, publishers may not request that users click the ads on their sites..."

og

"May not encourage users to click the Google ads by using phrases such as "click the ads," "support us," "visit these links," or other similar language"

Og det er vist hvad du gør på forsiden. Det kan faktisk betyde at du kan tjene 500 kr og ikke få dem udbetalt. Tal om surt show, ik'?

Det har så ikke noget med dit spørgsmål at gøre.
Avatar billede madeindk Nybegynder
19. januar 2007 - 11:14 #4
Ok, det vidste jeg ikke. Det vil jeg fjerne ligeså snart jeg får mulighed for det. Mange tak for hjælpen, Erik. Det er jeg glad for du fortalte mig.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. januar 2007 - 11:18 #5
Men så læs også reglerne ved lejlighed.

Jeg ser ikke din adsense på forside før jeg scroller ned. Jeg har ikke været andre steder. Jeg tror ikke, der er så mange, der gider scrolle ;)
Avatar billede madeindk Nybegynder
19. januar 2007 - 11:21 #6
Hehe. Hvis du prøver at logge ind og gå ind under et fotoalbum og ser et billede i fuld størrelse, så bliver den vist der :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. januar 2007 - 11:22 #7
Også fra reglerne:
"Sites displaying Google ads may not include: [...] Sales or promotion of beer or hard alcohol [...]"
Det er vist lagt op til en fortolkning mht dit site ;))
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. januar 2007 - 11:22 #8
"prøver at logge ind", ja, det gider jeg så ikke.
Avatar billede goose Nybegynder
19. januar 2007 - 11:23 #9
Public adds er annoncer der vises hvis der ikke er nogle annoncer der har relation til dit indhold. Disse annoncer giver ikke noget pr. klik.

Adsense annoncer bliver indsat ud fra den omkringliggende tekst, og har intet at gøre med de ord du skriver i dine metatags.

Såvist jeg kan se, så er der kun ed add til love.dk og hvis man ikke ligerefrem søger en ny kæreste klikker man nok ikke på den banner.

Du kunne evt. prøve at indsætte den øverst på siden istedet for nederst.

Hvad siger din adsensekonto, hvor mange visninger og hvor mange klik?

/Goose
Avatar billede madeindk Nybegynder
19. januar 2007 - 11:24 #10
Hehe - jeg er da blevet godkendt til deres AdSense program og de kan da godt forstå navnet på sitet over i USA (ved ikke om det er der man bliver godkendt) - så de kan da ha ikke ha det store i mod det. Men det er jo hverken salg eller reklamering for alkohol.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. januar 2007 - 11:25 #11
Du kunne overveje helt at fjerne den fra forsiden, hvis du bliver enig med dig selv om at den ikke har nogen effekt der. Du kan godt få adsense til at hjælpe med at fortælle hvilke annoncer der rent faktisk bliver klikket på, og på den måde arbejde dig hen imod det der er (lidt) effektivt.
Avatar billede madeindk Nybegynder
19. januar 2007 - 11:25 #12
Ok - i dag siger den: 2900 visninger og 0 klik = 0$
Avatar billede madeindk Nybegynder
19. januar 2007 - 11:27 #13
Ok, men det er jo fordi du ikke kigger på andet end forsiden. Den bliver jo vist mange steder, men ja, jeg burde nok sætte den i toppen på nogen af siderne :-)
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2007 - 15:20 #14
Dit dårlige resultat skyldes at google viser "public service ads" - med andre ord du tjener ikke en pind på de annoncer google viser.

Selve titlen på dit website "alco" er skudt langt forbi googles retningslinier for brug af adsense: "ingen reklamer for alkohol og spiritus".

Desuden tror jeg med dit brug af frames og manglende titler på dine sider, samt mangel på et "handels orienteret" tema at det er for svært for google at finde relevant annoncer.

Og en sidste ting er at dine annoncer er for usynlige, hvis folk ikke ser dem og lægger mærke til dem - bliver de heller ikke brugt!
Avatar billede madeindk Nybegynder
21. januar 2007 - 17:32 #15
Ok, mange tak for hjælpen gutter - jeg dropper det her.

Smid et svar goose - jeg ved du ikke samler på point Erik :-)
Avatar billede madeindk Nybegynder
31. januar 2007 - 16:17 #16
Goose, er du sød at smide et svar?
Avatar billede goose Nybegynder
01. februar 2007 - 10:12 #17
jamen jeg smider da et svar på opfordirng :o)

/Goose
Avatar billede nomis Praktikant
23. april 2007 - 21:27 #18
jeg må nok hellere gøre opmærksom på at Google ikke tillader at du offentliggører dine tal, som du gør her. Jeg har hørt om flere, som er blevet ekskluderet fra Adsense pga. de offentliggjorde CTR, indtjening osv.