Avatar billede wiesemarc Nybegynder
20. januar 2007 - 18:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Join muligheder

Det er muligt at joine 3 tabeller, ex. table1, tabel2 og tabel3

tabellerne skal joines med table1.id1=table2.id2 og table1.userid1=table3.id2

Håber at de giver mening.
Avatar billede kalp Novice
20. januar 2007 - 18:07 #1
ja
Avatar billede kalp Novice
20. januar 2007 - 18:08 #2
SELECT * FROM table1, table2, table3 WHERE table1.id1 = table2.id2 AND table1.id1 = table3.id2;
Avatar billede wiesemarc Nybegynder
20. januar 2007 - 18:10 #3
Fik lige et link at en ven.
Link: http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/join.html
Avatar billede wiesemarc Nybegynder
20. januar 2007 - 18:12 #4
Kalp, du var faktisk forkert, sådan skulle den se ud.

SELECT * FROM table1 LEFT JOIN (table2, table3) ON (table1.id1=table2.id2 AND table3.id1=table1.id2)
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2007 - 18:21 #5
Men * er bare en dårlig ide!
Det er bedre at trække de ting ud du skal bruge fra hvert felt.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2007 - 18:21 #6
Avatar billede kalp Novice
20. januar 2007 - 18:47 #7
wiesemarc >> nej det er ikke forkert... det kommer jo an på hvordan du vil have udtrækket. du stilte ikke kriterier op om hvordan resultatet skulle være hvis der f.eks ikke var et match i en anden tabel:)

og så kan jeg henvise til mit første indlæg hvor jeg skriver "ja" til at det er muligt:)

coldgate >> ja det har du ret i, men nu kender jeg heller ikke hans kolonnenavne;)
Avatar billede wiesemarc Nybegynder
20. januar 2007 - 19:49 #8
-> http://sql-tutorial.net/SQL-JOIN.asp dårlig tutorial, den/dem på mysql.com er bedre forklaret og der er du også sikker på at den database understøtter det skrevet.
Som man også kan se MS produkt .asp, hvis det havde været .php havde det været lidt bedre.

Tror nu faktisk at jeg på min gratis hosting vil beskrive noget om udtrækning af data med sql, så folk bedre forstår det :D

Men takker for hjælpen, nu kan mine brugere snart bruge spamfiltret lidt bedre.

Hygge.