Avatar billede blaz3r Nybegynder
22. januar 2007 - 10:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mit Linux starter op i terminalen, selvom jeg har kubuntu

Jeg installerede KUBUNTU linux her den anden dag, og har installerede nogle forskellige updatepakker. Bl.a. til at høre MP3 og installere skype (Jeg brugte CrossOver til at installere nogle windows programmer også)

Derefter prøvede jeg at installere en grafikkortsdriver til mit grafikkort: GeForce4 MX 420 tror jeg det hedder.

Men da jeg genstartede computeren starter den bare op i terminalen, hvor jeg har mulighed for at indtaste mit brugernavn + password.

Mit spørgsmål er så: Hvordan får jeg slettet min gamle grafikkortsdriver (Da det åbenbart var en forkert version) og kommer tilbage så jeg kan have mit KUBUNTU linux som det var før.

Håber det er information nok, på forhånd tak.
Claes Ladefoged
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2007 - 18:09 #1
Du kan gå ind i mappen /etx/X11 og se om ikke der ligger en fil der hedder xorg.conf. Hvis du er heldig ligger der også en der hedder xorg.conf.backup. Omdøb xorg.conf til fx xorg.conf.error og omdøb xorg.conf.backup til xorg.conf

Sådan: mv xorg.conf xorg.conf.error
      mv xorg.conf.backup xorg.conf
Genstart ved at skrive reboot

Så skulle det være muligt at starte op og få KDE frem. Så kan du tage de herfra.

Alternativet til ovenstående kunne være at redigere xorg.conf manuelt, men det er ikke så let.
Avatar billede blaz3r Nybegynder
11. februar 2011 - 16:44 #2
Lukkes