Avatar billede mrtest Nybegynder
23. januar 2007 - 15:50 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Udvidelse af C4 database

Hej folkens.... Nogen herinde der har kendskab til hvem der evt. kan udvide og forøge en databasekapacitet i den udgåede Concorde/Navision C4 ?  Dette har tidligere krævet udskiftning af programmets koder, mens produktet stadig fandtes
Avatar billede dma Nybegynder
23. januar 2007 - 17:33 #1
Kan ikke lade sig gøre. C4 er udgået og i Microsofts bestillingssystem er der ikke mulighed for at tilkøbe moduler eller andet - kun at opgradere til C5.
Avatar billede mrtest Nybegynder
23. januar 2007 - 17:46 #2
Jo, det kan skam lade sig gøre dma :-) Naturligvis ikke længere på normal vis, da C4 som sagt er udgået, men derimod kan det lade sig gøre for specialister, at manipulere med koderne!
Avatar billede mariaf Juniormester
23. januar 2007 - 20:42 #3
Hvilket hedder tyveri der hvor dma og jeg kommer fra.

C4 er nogenlunde helt død, og er det næste gang du skifter styresystem eller din harddisk står af. Det kan være smartere at planlægge udskiftningen frem for at blive tvunget ud i den - og billigere
Avatar billede mrtest Nybegynder
23. januar 2007 - 21:20 #4
Har slet intet med tyveri at gøre, da programmet som nævnt er 100% død og ikke længere eksisterer! Hvis man derimod gjorde samt forsøgte sig således, mens programmet stadig havde sin eksistens, så ville der absolut være tale om tyveri ja

Faktisk er der i virkeligheden mere tale om, at lille Microsoft udfører tyveri overfor deres kunder, ved at lade et så fremragende produkt som C4 udgå til fordel for C5, hvad iøvrigt slet ikke kan hamle op med C4 i stabilitet og brugervenlighed.... Dette har man bl.a. gjort fordi Microsoft=Windows (C5 er Windows-baseret og C4 DOS-baseret) og selvfølgelig for at kunne bondefange et hav af C4 kunder

I mine øjne yderst uprofessionelt af en så stor virksomhed som Microsoft

Hvis dette ikke er tyveri, så ved jeg fandme ikke hvad tyveri er!!
Avatar billede mariaf Juniormester
23. januar 2007 - 23:38 #5
Du må være noget særligt, for jeg er godt nok ikke stødt på en eneste kunde, der efter 3 måneder ville foretrække at få sin utilstrækkelige og ustabile C4 tibage i stedet for den nye, stabile C5. Det sparer rigtigt mange mandetimer og giver en betydelig bedre styring af din virksomhed.

Det er i øvrigt ikke Microsoft, der lukkede for C4. Det skete længe inden, og der var et varsel på adskillige år. Havde du i øvrigt været lidt kvik dengang, så var der tilbagekøb på C4 til en pris, der gjorde at du kunne have fået en C5 meget billig - nogle fik den endda gratis.

Microsoft har lukket for udvikling af XAL fra 2009, og havde planer om at lukke C5 indtil de opdagede hvor stort potenitale programmet har. Det er nu kodet om i kernen, så det bl.a. kan bruges i andre lande end bare Danmark og har en rigtig god integration til officepakken. Der er nu garanti for udviking på lige fod med Office og øvrige produkter.

Du betragter det som tyveri, vi andre betragter det som udvikling.
Avatar billede jasman Nybegynder
24. januar 2007 - 08:51 #6
Hmmm mrtest .... bare fordi at et program er udgået, behøver det sandelig ikke at betyde, at du på den måde kan stjæle brugsretten til noget, som du ikke har købt licens til. Microsoft har stadig ophavsretten på produktet.

Jeg tvivler meget stærkt på, at nogen herinde vil være med til at hjælpe dig begå kriminalitet.
Avatar billede jasman Nybegynder
24. januar 2007 - 08:58 #7
Se i øvrigt

http://www.eksperten.dk/regler.phtml

Paragraf 7 stk. 2, 3 og 5.
Avatar billede mrtest Nybegynder
24. januar 2007 - 10:02 #8
Jamen så må vi jo hellere lukke og slukke den her kage

Men man skulle næsten tro, du danner fedteklub for Microsoft, eller er ansat i den korrupte koncern, kære Maria :-)  For ellers må du jo være betydelig naiv, hvis ikke du kan gennemskue virkeligheden ved sådanne rokader

Men uanset hvad, så var det til din orientering i den grad Microsoft, der lukkede C4 efter opkøbet af Navision d. 07.05.2002 og de idag stenrige milliardærer jo!

En ting er, at man hos Navision tog initiativ til, at ville nedlægge C4 fra og med d. 31.05.2003 og allerede før Microsoft opkøber Navision, så er og var det uanset stadig Microsoft, der gennemførte nedlægningen i praksis

Folk der siger og påstår, at C5 har bedre stabilitet og brugervenlighed end C4 har sjældent kendskab, indsigt samt tilstrækkelig erfaring med produktet C4. Skal du sammenligne C4 med C5, skal du naturligvis holde de to produkter op mod hinanden pr. 31.05.2003

At du ser udvikling som værende, at bl.a. skabe vækst og økonomisk fremgang er ganske fornuftigt, men måden det gøres på, -heri ligger forskellen!
Avatar billede mrtest Nybegynder
24. januar 2007 - 10:06 #9
Til glæde for Microsoft :P
Avatar billede dma Nybegynder
24. januar 2007 - 16:06 #10
Du vrøvler mrtest!

1. C4 blev annonceret som "dødt", dvs. det bliver ikke vedligeholdt, FØR det blev solgt til Microsoft.

2. Der er nu ikke nogen der er i denne branche - eller din for den sags skyld - af altruistiske grunde, så om man hedder Bill Gates eller [indsæt dit eget navn her], driver man vel virksomhed for at tjene penge. Og vil man fortsatte sælge et program, er man vel forpligtiget til at vedligeholde det. Da der IKKE er forretningsgrundlag for at vedligeholde C4 bare for din skyld, er det da ovenikøbet flot at man annoncerer 5 år i forvejen, at programmet lukkes ned.

3. Jeg har arbejdet med C4 siden 1988, har arbejdet hos Damgaard Data som forhandlersupporter og siddet sammen med udviklerne på C4, har været med til at designe C5 (på brugersiden), uddannet forhandlere, skrevet manualer, testet programmer for Damgaard (både C4 og C5), været underleverandør på C4, C5 og XAL til et utal af forhandlere, opsat og tilpasset mindst 4-500 installationer, og arbejder pt. hos en forhandler med 800-1000 C5/C4 installationer osv. osv. - behøver jeg at fortsætte?

Og lad mig sige dig klokkeklart: C5 er 1000 gange mere stabilt, fleksibelt og effektivt end C4 nogensinde har været. C4's fordel var at den var meget simpel at bruge, men kom ikke og kald det mere stabilt - det er en overdrivelse af dimensioner - det ved enhver der har "indsigt og tilstrækkelig erfaring" med begge programmer!
Avatar billede mrtest Nybegynder
24. januar 2007 - 17:09 #11
Hvis nogen vrøvler, er det da i den grad DIG dma

Navision blev opkøbt af Microsoft d. 07.05.2002, og C4 blev nedlagt fra og med d. 31.05.2003, hvilket Navisions beslutning om, at ville nedlægge C4 forud for salget til Microsoft, intet har at gøre med, hvad opkastelige Microsoft valgte at gøre! Og jo, C4 blev vedligeholdt til og med igen d. 31.05.2003 og dermed efter opkøbet af Microsoft

Og nej, C4 er ikke mere stabilt end C5 til dato, men det var det derimod klart på daværende tidspunkt hvor C4 levede, hvorfor en sammenligning med nutidens C5 overhovedet ikke kan og må omtales

Bare en skam man under dette spørgsmål, kun er stødt på fedterøve herinde, der udelukkende har forståelse og respekt for deres ”underleverandører”, så fremtiden kan bibeholde smør på deres brød

PS: Lad være at prale så meget dma, for du og din baggrundsviden er slet ikke så professionel i virkeligheden, som du gerne vil gøre dig til og få andre til at tro herinde
Avatar billede dma Nybegynder
24. januar 2007 - 17:19 #12
Den vil jeg ikke engang nedlade mig at kommentere. Fortsæt du med dine illusioner og paranoia. Og mere hører du ikke fra mig.
Avatar billede mariaf Juniormester
24. januar 2007 - 22:24 #13
Ingen - gentager INGEN - hindrer dig i at bruge C4 uden at betale en krone for det. At du vælger et produkt, der ikke er udviklet på i 10 år er jo dit valg - og jo, det er 10 år siden at man ikke gjorde mere ud af C4, da det allerede på det tidspunkt var så forældet at det måtte laves om fra bunden - det kom så til at hedde C5 :-)
Avatar billede jasman Nybegynder
25. januar 2007 - 06:58 #14
Nu har du jo lukket mrtest, men jeg synes ny alligevel du skal have en sidste kommentar med på vejen.

Citat: "
PS: Lad være at prale så meget dma, for du og din baggrundsviden er slet ikke så professionel i virkeligheden, som du gerne vil gøre dig til og få andre til at tro herinde"

Personligt kan jeg verificere hvad dma siger, i det jeg har arbejdet sammen med ham. Så jeg ved, at han ved, han hvad han taler om.

Citat:
"Men uanset hvad, så var det til din orientering i den grad Microsoft, der lukkede C4 efter opkøbet af Navision d. 07.05.2002 og de idag stenrige milliardærer jo!"

De er sure de rønnebær.
Microsoft lod såmænd bare Navision fortsætte den strategi man allerede havde lagt sig fast på FØR salget til Microsoft som dma ganske rigtigt siger.
Det er vel sjældent at man ser nogle købe et firma, for at genoplive produkter som er teknisk forældede, og da slet ikke hvis der allerede er lavet et glimrende produkt som afløser.

Citat:"
Men man skulle næsten tro, du danner fedteklub for Microsoft, eller er ansat i den korrupte koncern, "

og

citat:"
Jo, det kan skam lade sig gøre dma :-) Naturligvis ikke længere på normal vis, da C4 som sagt er udgået, men derimod kan det lade sig gøre for specialister, at manipulere med koderne!"

Den eneste grund til de reaktioner du har fået på dit spørgsmål er at du vil være begå ulovligheder. Nemlig at misbruge andres ophavsret. Det mener jeg i hvert fald skinner ret tydeligt igennem i ovenstående citater/indlæg.

Når du derefter ikke kan få din vilje, bliver du sur og tvær. Fair nok. Det er dit valg.
Men så skriver du at Microsoft er korrupte. Fej dog for egen dør først, og skaf dig en lovlig licens til et nyt produkt, eller anvend det produkt du allerede har på en lovlig måde (lav nye regnskaber i c4).