Avatar billede snebold Nybegynder
23. januar 2007 - 20:09 Der er 3 kommentarer

Internet falder ud tilfældigt.

Hej!

Jeg skriver fordi jeg har et virkelig irriterne problem med hensyn til mit internet, situationen er sådan at det falder ud på de mest mærkelige tidspunker. Nu skal i høre..

Jeg sidder på en stofanet forbindelse som jeg har gjort i et godt stykke tid nu, den virker som den skal går jeg ud fra. Fra modemet kommer kablet over i en Linksys WRT54G router, som også fungere som HUB. Altså ingen wireless.

Mit spørgsmål til jer er så hvordan kan det være at mit net totalt tilfældigt og nogengange 3 gange på 10 minutter falder ud? Det falder maks ud i cirka te minut før det igen kører på fuld kraft. Nogen gange kan det ske efter 1 dag, andre gange 50 gange om dage også når jeg ikke laver noget på computeren.

Problemet har snart stået på i over en måned. Er det min router den er i vejen med? Den kører på nyeste firmware har jeg lige tjekket. Er det min computer? Hvad kan det være?

Ak, den har lige faldt ud igen efter en sendte en smiley jeg ikke havde, ligesom den får en forkert pakke.

På forhånd tak!
Avatar billede snebold Nybegynder
23. januar 2007 - 20:10 #1
Det skal siges at de programmer jeg plejer at kører er:

IRC, MSN, uTorrent.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. januar 2007 - 20:41 #2
En kammerat havde samme router, og Stofanet, og der viste det sig at det var routeren der var ustabil.

En firmware opgradering rettede lidt på problemet men ikke helt...

Han har idag en SMC router.
Avatar billede izyr Juniormester
08. april 2008 - 11:34 #3
jeg har samme problem med min linksys på tdc yousee ( kabeltv internet)

Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op... det sux!

Det ødelægger mit surfing, mit online gaming og mit downloading... alt hvad man skal bruge internettet til hehe