Avatar billede Swift Praktikant
25. januar 2007 - 15:57 Der er 1 løsning

Mange forbindelser hænger med CLOSE_WAIT ved indgående SMTP

Hej

Jeg har en W2K3 som modtager SMTP post på port 25 og sender det videre til ud på Internettet.

Jeg bruger Symantec Mail Security 5.0 for SMTP til at scanne den udgående post.

For leden kunne min internet SMTP relay server pludselig ikke aflevere til min server med Symantec på.

Og med NETSTAT kunne jeg også se 15 porte fra relay serveren der hængte med "CLOSE_WAIT"
Og de havde hængt der i nogle timer.

I interfacen for Symantec'en kunne jeg se at MAX INCOMING CONNECTIONS stod til 15. Det er jo et sjovt sammentræf.

Spørgsmålet er nu:
1. Er det min relay server som ikke opfører sig pænt - så den en efter en får smadret nogle forbindelser på min udgående postserver?
(Dog forsvandt problemet IKKE efter en genstart af relay serveren - men først efter en genstart af Symantec servicen på den udgående SMTP server)

2. Er det Windows der er noget galt med?

3. Er det Symantec Mail Security 5.0 for SMTP softwaren der er noget galt med?

4. Er det Symantec Mail Security 5.0 for SMTP konfigurationen der er noget galt med?
Avatar billede Swift Praktikant
26. februar 2009 - 22:23 #1
Lukker og slukker.