Avatar billede poppo Nybegynder
25. januar 2007 - 22:02 Der er 7 kommentarer

omprogramering af asp 2 php og access 2 sql

hej..

har et websted som er lavet med asp sider og databasen er en access

da det er blevet en del mere brugt på det sidste har jeg hørt at jeg skal få den laver om til php sider og en sql database

er det er stort arbejde?? kan du hjælpe mig?? kan jeg selv??
Avatar billede mcgoat Nybegynder
25. januar 2007 - 22:05 #1
er det et stort arbejde?: Det kommer vel an på hvor stor siden er.
kan jeg selv?: Kan du php?

Måske fortælle lidt mere om det :)
Avatar billede poppo Nybegynder
25. januar 2007 - 22:12 #2
der er ca 100 sider i asp og nej ikke skidegod til php. men har hørt at man kan få programmer som selv kan ændre siderne og databasen. er det mon rigtigt??
Avatar billede lasserasch Juniormester
25. januar 2007 - 22:21 #3
Man kan i hvert fald få gratis programmer om eksporterer alle data fra Access og opretter en SQL database, tabeller osv og så smider dem på en SQL server.

Men har ALDRIG hørt om et program der kan konvertere ASP til PHP. Det tror jeg heller ikke vil virke, da der jo ingen struktur er på hvordan et website skal programmeres.

Tror ikke der findes programmer som kan læse tanken bag en ASP kode og få det til at fungerer magen til som PHP kode.

Hvis jeg tager fejl, så tager jeg virkelig hatten af få sådan et program. Men tror ikke rigtig på det, før jeg ser det!

/Lasse
Avatar billede poppo Nybegynder
25. januar 2007 - 22:23 #4
er der så i givet fald en som kunne hjælpe mig med at få dette ordnet?? i hånden..
Avatar billede cpufan Juniormester
25. januar 2007 - 22:47 #5
det er ikke asp, der trækker tænder ud, men mere din access-db
så det vigtigste er at ændre til f.eks en mysql-db
hvis der arbejdes meget frem og tilbage i databasen.

asp kontra php performance er mindre vigtigt hvis ellers asp-koden er lavet så den ikke performer unødigt dårligt..
Avatar billede poppo Nybegynder
25. januar 2007 - 23:02 #6
ok hest.... :-)

det er lidt sort snak for mig. ja der er en del trafik ind og ud af databasen og det er gået hen og blevet lidt langsomt efter der er kommet en del brugere.

er det noget som du evt kunne fikse .......you now
Avatar billede dragothica Nybegynder
26. januar 2007 - 03:10 #7
Php og mysql er klart bedre end asp og acces. Når du siger det er begyndt at gå langsommere efter der er kommet flere brugere, lyder det til dårlig asp kode. Du kan prøve at smide en mail med oplysninger om siden til min mail: guru (a) tele2adsl.dk, hvor (a) selfølgelig skal erstattes med @ ;)