Avatar billede htmlkongen Novice
28. januar 2007 - 20:31 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke starte op

Jeg har (for at fjerne virus) brugt Ewido til at fjerne virus med i fejlsikret tilstand.

Nu vil computeren ikke boote op. Den starter "fint nok" op, men når den kommer til "logon" billedet logger den ind, men logger ud LIGE med det samme - så man når ikke at se "start" mv.

Jeg kan ikke komme ind i fejlsikret tilstand.
Jeg kan ikke trykke på "Kør seneste konfiguration" i DOS.

Hvordan får jeg den op at køre igen?
Avatar billede hcma Novice
28. januar 2007 - 20:43 #1
Avatar billede htmlkongen Novice
28. januar 2007 - 22:19 #2
OK prøver. HVIS det ikke funker - hvad er så næste skridt?
Avatar billede hcma Novice
28. januar 2007 - 22:27 #3
29. januar 2007 - 00:35 #4
kan du i fejlsikret tilstand ?
Avatar billede htmlkongen Novice
29. januar 2007 - 00:42 #5
Nej ingenting i fejlsikret tilstand - heller ikke som ADMIN.

Synes bare hver gang jeg laver en repair at den går ud i dospromten med det samme ? Skal man trykke noget bestemt der? Eller har den gennemførten repairen?
29. januar 2007 - 00:46 #6
du vælger den første repair mulighed (det er en recovery consol), det er først samme sted som du vælger at installere windows du skal vælge repair
Avatar billede hcma Novice
29. januar 2007 - 01:01 #7
du skal IKKE vælge R for repair ved første tilbud, men fortsætte med din Installation og så for du igen tilbudet om Repair og så taster du R o.s.v.....
der ligger en Billedvejledning her:  http://www.helgec.dk/xp-repair.html
Avatar billede hcma Novice
29. januar 2007 - 01:04 #8
altså:  :  Spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din installation (nyinstallation) Du skal altså taste ENTER. og IKKE R
29. januar 2007 - 01:09 #9
hcma det er da også det jeg skriver ?
Avatar billede peet49 Nybegynder
29. januar 2007 - 08:50 #10
Det er ikke det, du skriver rene.
29. januar 2007 - 08:55 #11
jo læs efter igen (men jo det er lidt kryptisk skrevet det vil jeg godt indrømme)

du vælger den første repair mulighed (det er en recovery consol) (er en konstatering fra min side, af det er den forkerte mulighed der vælges), det er først samme sted som du vælger at installere windows du skal vælge repair (det er uddybningen af hvor når det er man skal vælge repair).
Avatar billede hcma Novice
29. januar 2007 - 10:41 #12
første repair mulighed (det er en recovery consol) skal IKKE vælges; derimod skal du bare Taste ENTER første gang.  Se på Helgec's billede
29. januar 2007 - 10:47 #13
hcma det er også præcis det jeg skriver! (jeg skriver ikke at han skal vælge første mulighed  men at det er det han gør og derved ikke får muligheden for at vælge repair af windows)
Avatar billede hcma Novice
29. januar 2007 - 11:29 #14
rene-petersen >>  det kan godt være at det er det du mener, men det kan altså læses direkte modsat, hvis man ikke er klar over meningen ;o)
29. januar 2007 - 11:55 #15
hcma ja hvis man læser det som et step efter step, kan huske tilbage i folkeskolen, der fik vi en opgave, der var ca 20 punkter, og vi fik at vide, før i begynder så læs opgaven helt igennem....

INGEN læste opgaven helt igennem inden vi begyndte, da vi nåede punkt 20 stod der, undlad at lav ovenstående opgaver, og skriv under på nedenstående linie og aflever opgaven. (sådan frit efter hukommelsen)
Avatar billede hcma Novice
29. januar 2007 - 12:15 #16
kender den godt og jeg er ALDRIG faldet igennem på den test. ;o)
Avatar billede htmlkongen Novice
29. januar 2007 - 12:20 #17
Hej drenge. Det funkede desværre ikke med repair. Øv øv øv øv... Hvad er næste skridt?
Avatar billede htmlkongen Novice
29. januar 2007 - 12:30 #18
Jeg har prøvet begge links du sendte HCMA.

Funker ikke. Den brugte for i øvrigt ikke mange sekunder på chkdsk c: /p /r - MAX 1 minut.

Hvad skal jeg gøre nu?
Avatar billede htmlkongen Novice
29. januar 2007 - 12:43 #19
Skal jeg bare indstallerer for ny? Bare træls med alle filer, billeder, digital signatur, banknøgler mv?
Avatar billede hcma Novice
29. januar 2007 - 12:44 #20
starte helt forfra ?
Nulstil = slet alt på harddisken med Killdisk og installer så det hele forfra.
http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no67

ski.. træls, men det ville jeg nok vælge, selvfølgelig efter at have checket om alle ledninger o.s.v. sidder korrekt.
Avatar billede htmlkongen Novice
29. januar 2007 - 12:46 #21
Alle ledninger mv sidder korrekt.

Ja det er sku røv med en genindstallation - meget mystisk at Repair ikke kan rette på på noget.

Er det virkelig sidste løsning?
Avatar billede hcma Novice
29. januar 2007 - 12:47 #22
har du mulighed for at tage hd'en ud og sætte den som slave i en anden pc, så du i det midste kan få trukket alle dine dokumenter, billeder o.s.v. ud ?
Avatar billede htmlkongen Novice
29. januar 2007 - 14:02 #23
Jeps det har jeg muligvis.

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=425201

Den her kan vel både bruges til harddiske fra bærbare og stationære på en gang?
Avatar billede hcma Novice
29. januar 2007 - 14:16 #24
yes - udmærket - har selv en noget lignende  :o)
Avatar billede htmlkongen Novice
29. januar 2007 - 14:24 #25
KanoN! :D Smid et svar som tak for forsøget - rart med noget hurtig hjælp :)
Avatar billede hcma Novice
29. januar 2007 - 14:35 #26
svar  ;o)
Avatar billede htmlkongen Novice
29. januar 2007 - 14:39 #27
Mange tak og god dag :)