Avatar billede anrepe Nybegynder
29. januar 2007 - 14:13 Der er 24 kommentarer

Trådløst internet til min bærbare.

Hejsa,

Jeg har købt dette produkt http://www-dk.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=DK%2FLayout&cid=1155928918449&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper til min bærbare for at komme trådløst på internettet. Men jeg kan simpelthen ikke komme online.Jeg har ikke noget modem, derfor jeg vil gå trådløst.

Min bærbare har indbygget 802.11 b/g wireless lan og jeg kan komme online, hvis jeg engang imellem kan finde et andet signal, at koble på.

Måske skal min bærbare konfigureres på en bestemt måde, eller jeg mangler måske et andet netkort, dont know.

Men håber I kan hjælpe.
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. januar 2007 - 14:20 #1
Du skal sætte routeren op til trådløst net, hvor du giver det trådløse net et navn SSID, og vælger en kanal som det skal køre på. Hold dig fra kanal 11, da de fleste anvender dette.

Når routeren er sat op, skal du køre guiden trådløst netværk på din maskine. Du finder den i kontrolpanelet, og du skal selvfølgelig anvende samme SSID og kanal som i routeren.

Nu skulle nettet virke, og gør det dette, kan du aktivere kryptering i routeren med angivelses af et password. Med dette password, kan den bærbare atter koble koble til routeren.
Avatar billede anrepe Nybegynder
29. januar 2007 - 14:32 #2
Tak for tips, men nu er spørgsmålet, hvordan jeg sætter routeren op til dette *G* Jeg er ikke lige en haj til det nemlig. Og der er intet hjælp i de medfølgende papirer til routeren :-(
Avatar billede anrepe Nybegynder
29. januar 2007 - 15:45 #3
Nu har jeg givet min router et andet SSI  'linksys-arp' ogsat det på kanal 13. Og efter jeg har kørt guiden trådløst netværk, opretter den en ekstra forbindelse, selvom jeg vælger samme SSID. Den opreter 'linksys-arp-2', og minn hedder jo 'linksys-arp'.
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. januar 2007 - 16:34 #4
Navnet på netværksforbindelsen på den bærbare er uden betydning. Hvis du laver endnu en, kommer den til at hedde 3 til sidst. Det er jo kun navnet på netværksforbindelsen på din conputer, og ikke navnet på det trådløse netværk. Jeg ved godt det kan være lidt uoverskuelig.

Der er ellers en wizzard til din router, som kan sætte den op, men hvis du har givet routeren kanal 13 til netværket, og givet den et navn på dette trådløse netværk SSID. Så er routeren klar til at modtage din bærbare.

Du har jo lavet "guiden trådløst netværksforbindelse" på den bærbare, så du skal have et trådløst netværksikon i procceslinien. Dette dobbelt klikker du på, og beder den om at connecte til netværket. Vil den ikke dette, trykker du på knappen opdater listen med netværksforbindelser, og den vil søge efter alle de netværk, som den kan se. Marker den forbindelse med det SSID, som du gav routeren, og trykker på forbind, skal den forbinde til routeren.
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. januar 2007 - 16:35 #5
Det sidste jeg skrev, er kun hvis du i routeren har sat den til at vise dit SSID.
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. januar 2007 - 16:42 #6
Vi kan også starte helt forfra.

Kan du koble dig til routeren med et kabel ? ?
Avatar billede anrepe Nybegynder
29. januar 2007 - 16:44 #7
Jeg har det hele, den connecter til 'linksys-arp' efter jeg hr trykket påå opdater listen, og der er forbindelse og det hele, men....når jeg åbner min browser (explorer) står der bare den sædvanelige meddelelse, om at den ikke kan finde serveren.
Avatar billede anrepe Nybegynder
29. januar 2007 - 16:47 #8
Jeg tilslutter faktisk min router med et kabel, der fulgte med. Det sætter jeg ind i min bærbare, men det skal jeg måske ikke ;-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. januar 2007 - 16:53 #9
Routeren skal selvfølgelig have fat i internettet. Dette kabel skal i stikker bag på routeren hvor der står internet ud for.
Du forbinder den bærbare med et datakabel fra dit lan stik i den bærbare og til et af de fire stik på routeren hvor der står 1,2,3 eller 4 ud for.
Avatar billede ierikk Nybegynder
29. januar 2007 - 16:58 #10
kontakt linksys for hjælp
linksys hjælp 82331719
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. januar 2007 - 17:01 #11
Den er for billig ierikk !
Avatar billede anrepe Nybegynder
29. januar 2007 - 17:04 #12
*GG* Og når jeg ikke har et modem eller noget, jeg kan tilslutte min router ??, Men kun kabel til min bærbare fra min router.
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. januar 2007 - 17:17 #13
Skal det forståes således, at du ikke har en internetforbindelse med et internetmodem ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. januar 2007 - 17:18 #14
Du må da have en leverandør at internet ellers kan du ikke komme på nettet.
Avatar billede anrepe Nybegynder
29. januar 2007 - 17:21 #15
Ikke til min bærbare, som jeg gerne vil bruge hos mine forældre, der IKKE har internet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. januar 2007 - 17:22 #16
Nu fatter jeg ikke en bjælle.

Hvia dine forældre ikke har internet, kan du ikke komme på nettet. Heller ikke trådløst.

Hvad har du af udstyr, og hvem er din internet leverandør ?
Avatar billede anrepe Nybegynder
29. januar 2007 - 17:25 #17
Jeg har været på nettet med min bærbare hos mine forældre trådløst. Der var et signal, jeg kunne koble mig op på. Det var dog ret ustabilt og en del langsomt.
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. januar 2007 - 17:29 #18
Det er ikke lovligt at anvende andres netværk på den måde, og uden deres accept.
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. januar 2007 - 17:29 #19
Man hvad har det med den router at gøre som du linker til i spørgsmålet ?
Avatar billede anrepe Nybegynder
29. januar 2007 - 17:31 #20
I know. Derfor jeg mente, jeg kunne lave mit eget med sådan en trådløs router, men hvis jeg ikke kan uden netforbindelse, er fen router da nytteløs.
Avatar billede anrepe Nybegynder
29. januar 2007 - 17:33 #21
Det er den router, jeg har købt, og troede jeg kunne komme trådløst på nettet uden et modem via den router. Det menter butikken, hvor jeg købte den, men I guess not ;-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. januar 2007 - 17:35 #22
Route betyder på direkte dansk videre give, men hvis der ikke er noget at videre give, så hjælper det ikke meget. Så har du ikke en internetforrbindelse, så vil en router alene ikke skaffe dig internet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. januar 2007 - 17:37 #23
For at din bærbare kan komme på nettet trådløst via routeren, kræves, at routeren har kablet forbindelse til nettet.

Når du kan komme på nettet hos dine forældre, er det fordi en nabo har investeret i en internetforbindelse med en trådløs router, og det er denne du anvender ulovligt.
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. januar 2007 - 18:01 #24
Hallo ? ?