Avatar billede systemnissen Nybegynder
29. januar 2007 - 15:46 Der er 6 kommentarer

FTP, FlashFXP, one.com problemer

Hejsa

Jeg har store problemer med at uploade til mit webhotel hos one.com. Problemet er at jeg kan starte en upload og 4-5 filer uploades uden problemer og herefter daler hastigheden til næsten ingenting for til sidst at stoppe helt. Nu hænger den og der sker intet ved at afbryde, reconnecte osv.

Jeg har slået "Use Passive" til i IE og i FlashFXP, men det synes ikke at have nogen effekt.

Kan nogen hjælpe??? Der er 100 point på højkant til en brugbar løsning. Takker. :)
Avatar billede jokkejensen Novice
29. januar 2007 - 17:04 #1
ftp://ftptest1.tele.dk/pub/upload

<-- Hvad sker der hvis du uploader der? - og har du prøvet andre steder ?
Avatar billede systemnissen Nybegynder
29. januar 2007 - 18:10 #2
måske dumt spg, men er der et login til sitet? :)
Avatar billede jokkejensen Novice
30. januar 2007 - 15:16 #3
hvis du ikke kan komme på, logger du på med anonymous som brugernavn og din email som kodeord...
Avatar billede systemnissen Nybegynder
30. januar 2007 - 20:50 #4
Jeg kan ikke komme på den... :( heller ikke med anonymous... øv!
Avatar billede systemnissen Nybegynder
30. januar 2007 - 20:57 #5
OK, nu lykkedes det at komme på - men det er nøjagtig samme fejl. Overførsel starter på omkring 16KB/s og dykker med det samme til 1kb/s og derefter 0. Herefter timeout. Så problemet er det samme...

Jeg har prøvet de samme sites fra min arbejds-pc (via citrix) og der er ingen problemer... det er åbenbart lokalt. Det lugter da lidt af en setting et eller andet sted ikke? Men hvor?? Jeg har prøvet at disable Norton AV og min firewall (Linksys) burde ikke blokere for noget... HJÆÆÆLP :(
Avatar billede systemnissen Nybegynder
30. januar 2007 - 23:46 #6
OK - så fandt jeg løsningen!!

Det VAR Norton som var problemet alligevel. Efter endnu en omgang googling fandt jeg ud af at \system32\alg.exe (microsoft application layer gateway) skal tilføjes manuelt under "Programkontrol" i "Beskyttelse mod orme". Herefter virker det igen.

Tak for input jokkejensen. Jeg vil gerne give dig lidt point - måske ikke alle 100, men post et svar så jeg kan belønne din indsats... :)