Avatar billede peter-randers Praktikant
30. januar 2007 - 13:00 Der er 12 kommentarer

Fejlmeddelse når vi forsøger at fjernovertage serveren,

Hej vi har en Windows2003 server. Vi har før kunne fjernovertage den via start/programmer/tilbehør/kommunikation/forbindelse til fjernskrivebord.

Så er vi blevet promptet for brugernavn og password osv.

Fra 2 af vores pcere kan vi nu ikke længere dette. Fra flere andre pcer virker det stadig.

Fra de 2 der ikke fungerer får vi følgende fejlmeddelse "Fjernsessionen blev afbudt, fordi der ikke er nogen klientadgangslicenser til terminalserver på computeren. Kontakt systemadministratoren."

Men vi har jo før kunnet gøre det og der er ikke lavet noget om??

Nogle der har gode ideer?
30. januar 2007 - 13:02 #1
hvad siger loggen på serveren ?
Avatar billede peter-randers Praktikant
30. januar 2007 - 13:14 #2
Jeg chekker lige, men skal ud af døren nu, gør det senere i dag. Tak for din hurtige respons.
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2007 - 13:24 #3
Der kan kun være 2 samtidige forbindelser.

Skal du have flere, må du instalere en terminal server. Du skal så købe licenser, efter den gratis periode der er 2 - 3 måneder, husker det ikke nøjagtigt.
:-)
30. januar 2007 - 13:27 #4
3 1 consol og 2 remote, men det ændrer ikke på at ovenstående fejlmeddelse ikke kommer hvis amn overskriver antallet af RDP sessions på en ikke ts server.
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2007 - 16:46 #5
Det er fordi du skal konfigurer en TS licens server/service
sagt på en anden måde, i har brugt Terminal Service, og det kan man gratis i (mener det er 120 dage) derefter skal man enten afinstallerer den og installerer den igen, eller konfigurer en terminal licens server og tilknytte CAL

http://www.microsoft.com/windowsserver2003/howtobuy/licensing/ts2003.mspx

se her !!!
http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/Windows_2003_Terminal_Services_Part1.html
Avatar billede peter-randers Praktikant
30. januar 2007 - 18:07 #6
TPO: der er ingen andre forbindelser på det tidspunkt hvor det ikke virker på de 2 pcere.

Henrik Svendsen: Hvis den udløber efter 120 dage, hvorfor virker den så stadig på de andre pcere?

Serveren er ikke opsat som terminal-server, men som en ganske almindelig Win2003 server, fungere som fil-server.
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2007 - 18:26 #7
havde det været en terminalserver ville den stadig virke på de to pc'er da den vil opfatte dem som alm remote desktop, og ikke en TS klient.

er du sikker på at i ikke har haft installeret TS siden den kommer med denne fejlmeddelse ?

"klientadgangslicenser til terminalserver på computeren"
30. januar 2007 - 18:28 #8
jeg vil stadig gerne vide hvad loggen siger ?
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2007 - 18:34 #9
andre har haft ligende problemer, med samme råd som forslag
http://www.eksperten.dk/spm/595989
Avatar billede peter-randers Praktikant
30. januar 2007 - 18:41 #10
Rene-Petersen: Jeg har lige været nødt til at tømme diverse logger, der var vist ikke ryddet op i disse logger i mega lang tid, bare i den ene lå der over 96000.

Når fjernovertager den, og det kan jeg fra den pc hvor jeg sidder nu, så får jeg success audit og får tilgang. Jeg har ikke mulig for at prøve hvad den siger når man forsøger fra en af dem der ikke kan, men det har jeg i senere i aften, eller i morgen.
Avatar billede peter-randers Praktikant
30. januar 2007 - 23:27 #11
LOGGEN PÅ SERVEREN, har følgende kommentar under system: The terminal server client KENNETH-BÆRBAR has been disconnected because its license could not be renewed. The license server SERVER was contacted to get Windows Server 2003 - Terminal Server Per Device CAL Token. license for this client.

De andre pcere kan stadig godt og hans pc der ikke kan, han kan godt fjernovertage en anden server, det prøvede vi lige her til aften
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2007 - 00:03 #12