Avatar billede carstensuurland Nybegynder
30. januar 2007 - 13:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

COM objekter på en IIS

Kære Eksperter

Jeg har en intranet applikation kørende, hvor IIS'en er sat op til at anvende Windows Authentication. Dvs. at alle mine intranetbrugere har en Windows Account, som så bliver brugt til at logge ind med.

Mit spørgsmål:
Min ASP applikation gør brug af en lang række COM objekter som vi har lavet i VB6. Hvilken account vil disse COM objekter blive afviklet under? Et der IUSR_ eller er det den aktuelle brugers account?

Spørgsmålet er relevant for mig, da nogle af mine COM'er skal have adgang til at skrive i filsystemet m.v., hvorfor jeg gerne vil have sat så korrekte rettigheder dér som muligt.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
30. januar 2007 - 14:05 #1
hvad jeg kan læse mig frem til er det under IUSR_.
Men er ikke sikker.
Avatar billede jokkejensen Novice
30. januar 2007 - 14:39 #2
på ex composite.dk's CMS løsning

sættes brugeren under "kontrolpanel" -> "komponenttjenester" -> fold Komponenttejenester, computere, denne computer ud, tryk højre på komponenten og vælg egenskaber, og identitet.

Mvh
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
30. januar 2007 - 14:41 #3
Vil ikke bruge Component Services, da vi får "threading" fejl. Så det er ikke et alternativ...
Avatar billede jokkejensen Novice
30. januar 2007 - 15:02 #4
http://emea.windowsitpro.com/Web/Article/ArticleID/26638/26638.html

Der er det jo beskrevet ret godt... men igen som en component service...

Bruger du mapped drives?
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
30. januar 2007 - 15:09 #5
Nej - kun lokale stier
Avatar billede cougar Nybegynder
01. februar 2007 - 23:37 #6
Jeg får ud fra at det er IIS 6.0, så kan du også prøve at lave en ny AppPool og give den en speciel serviceaccount at køre under, så vil det være denne account som dine COM objekter kører under.

/Peter