Avatar billede landhj Nybegynder
01. februar 2007 - 21:52 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Opstart af computeren

Når jeg starter pc'en kommer windovs xp logoet frem ,hvorefter den går over i blå skærm og laver chkdsk på en backup der hedder (D:), hvor den tjekker filer  for konsistens .Man kan trykke på en vilkårlig tast under forløbet , så springer den scanningen over  ogstarter op.Kan man stoppe det på nogen måde??
Mvh.
Kenneth
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 22:00 #1
lad den køre en scan igennem så skulle den gerne stoppe med det (sålænge den ikke får lov at gennemføre scanningen, vil den stadig stå som den skal kontrolleres for konsistens)
Avatar billede landhj Nybegynder
01. februar 2007 - 22:06 #2
Det har jeg prøvet , den starter op på det samme hvergang jeg starter pc'en ,uanset om jeg lader den gennemføre det. ht Jeg har haft samme spørgsmål under virus tp://www.eksperten.dk/spm/754766.prøv at se på det
Avatar billede makse Nybegynder
03. februar 2007 - 12:35 #3
Avatar billede landhj Nybegynder
15. februar 2007 - 17:50 #4
Har kigget på linket og har fundet i Registreringseditor navnet REG_MULTI_SZ, men jeg kan ikke finde den der hedder  BootExecute for at se hvordan den står ,kan man søge efter den???
Avatar billede makse Nybegynder
15. februar 2007 - 19:16 #5
I registreringseditoren (Start - Kør > Regedit) trykker du bare F3 og søger efter BootExecute
reg_multi_sz fortæller bare at det er en multistrengværdi.

Strengen reg_multi_sz skal normalt indeholde følgende "autocheck autochk *" (uden ")
Avatar billede makse Nybegynder
15. februar 2007 - 19:17 #6
ups. Der skulle selvfølgelig stå.
Strengen BootExecute skal normalt indeholde følgende "autocheck autochk *" (uden ")
Avatar billede landhj Nybegynder
15. februar 2007 - 19:58 #7
Der kommer ikke BootExecute frem ved søgningen
Avatar billede landhj Nybegynder
23. marts 2007 - 18:18 #8
jeg er kommet frem til at jeg vil have pc'en formateret og starte på en frisk.Hvad med points for jeres hjælp.
Mvh.
Kenneth
Avatar billede landhj Nybegynder
27. marts 2007 - 23:39 #10
Gode brugbare links dr1 , jeg takker og tildeler dig points
Mvh
KKa
28. marts 2007 - 07:51 #11
Ping...

Læg selv et [svar] og la' os alle dele...
Avatar billede landhj Nybegynder
28. marts 2007 - 22:23 #12
hvordan gør jeg det??
Avatar billede landhj Nybegynder
29. marts 2007 - 10:33 #14
ok