Avatar billede alaflam Nybegynder
02. februar 2007 - 11:47 Der er 1 kommentar

install compiler

hejsa,

jeg har et lille problem for dem der ved meget om linux, og stort problem for mig der ved intet om linux :(

jeg vil gerne install en compiler på min linux suse system...og jeg kan ikke finde ud af det jeg har næsten brugt en hele uge på det uden jeg kan få det til at virke ...grr nu forstår jeg måske hvorfor windows altid vil vinde over linux...

jeg har hentet gcc-3.4-6.tar.gz, og prøver at installer det, men jeg får altid fejl meddelse om denne fejl.

*** The command 'cc -o conftest -g  conftest.c' failed.
*** You must set the environment variable CC to a working compiler.

jeg har prøvet at søg hele nettet igennem for at finde hjælp, men jeg kunne ikke finde noget osm helst :(:(:(:(:(
Avatar billede fn1977 Nybegynder
02. februar 2007 - 14:21 #1
i stedet. så gå i yast.. find den gcc compiler der er under der. installer den. den vil også finde såkalde dispencies for dig.

du kan også finde cc der.