Avatar billede --vognmanden-- Nybegynder
04. februar 2007 - 16:20 Der er 5 kommentarer

Kan ikke komme ind og oprettedatabase

Hej jeg manglede lige en side hurtig så valgte og lave en php på frac.dk. jeg har lagt alt ind på frac.dk og givet acces til det der skal gives til.

efter det skal jeg ind og sætte det op ved på www.sidensnavn.frac.dk/setup.php hvor jeg skal skrive login til min database og database navn. men når jeg trykker næste efter at have intastet oplysningerne kommer denne fejl :

2002 : Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)

håber nogen kan hjælpe ... er ikke selv meget inde i php.
Avatar billede limemedia Nybegynder
04. februar 2007 - 16:24 #1
er du sikker på du har en mysql til din konto og at dine oplysninger er korrekte ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. februar 2007 - 16:30 #2
Det er ikke localhost hos frac.dk - hvis jeg husker rigtigt fra diverse indlæg her på eksperten.dk...
Avatar billede --vognmanden-- Nybegynder
04. februar 2007 - 16:35 #3
jeg er sikker på mine konto oplysninger er rigtige ... men nej kan heller ikk lige ind inde på frac´s hjemmeside der melder den denne fejl:

#1045 - Access denied for user 'ridderne'@'192.168.1.2' (using password: YES)
Avatar billede limemedia Nybegynder
04. februar 2007 - 17:03 #4
så er dine oplysninger forkerte :o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. februar 2007 - 17:28 #5
Eller ... og det er sådan set det samme ... du har ikke fået oprettet databasen - det siges ikke at ske automatisk hos frac.dk.