Avatar billede mrs Nybegynder
05. februar 2007 - 15:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Programmere PHP i Visual Studio

Nu var jeg ellers gået over til ASP.NET og derfor bruger jeg Mircrosoft Visual Studio 2005.
Men nu skal jeg lave noget i php igen, og er lige blevet så glad for Visual Studio.
For det første har Visual Studio ikke syntaksen til php, det lever jeg nok med. Så derfor snyder jeg lidt, og opretter selv filen med .php endelsen, og så åbner jeg den i Visual Studio.
Når jeg så har skrevet noget i filen, som indeholder æ, ø og å, så bliver det til rent pladder når det vises på siden.
Så hvordan kan jeg få Visual Studio til at gemme i et format, der gør at æ, ø og å kan læses?

/Martin
Avatar billede gitrian Nybegynder
05. februar 2007 - 15:51 #1
Prøv evt. Phalanger - The PHP Language Compiler for the .NET Framework
http://www.codeplex.com/Phalanger
Avatar billede mrs Nybegynder
06. februar 2007 - 08:56 #2
Jeg fandt ud af lade Visual Studio tolke .php filer via dens HTML editor.
Under menupunktet options og et punkt der hed noget ala file extensions.
Så nu vises æ, ø og å korrekt på hjemmesiden.