Avatar billede mini97ad Nybegynder
07. februar 2007 - 11:21 Der er 13 kommentarer

Forward af mail

Hej

Hvordan opsættes en mail på en Exchange server til at forwardes til en ny mailadresse?
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 11:38 #1
skal alt forwardes eller kun en enkelt bruger ?
Avatar billede mini97ad Nybegynder
07. februar 2007 - 11:59 #2
kun for en enkelt bruger.
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2007 - 12:16 #3
Active Directory Users and Computers.
Find den bruger hvis mails skal forwardes.
Højreklik >Properties >Fanebladet Exchange general >Knappen Delivery Options.
Sæt prik i Forward to:
Knappen Modify.
Vælg modtager. Hvis modtageren ikke er i dit domæne, skal du oprette modtageren som en Contact.

Sådan oprettes en Contact (Kontakt person):
Active Directory Users and Computers.
Højre klik, i den OU hvor kontakt personen skal oprettes >New >Contact. Følg guiden.

:-)
Avatar billede mini97ad Nybegynder
07. februar 2007 - 12:59 #4
ok tak :)

Det eneste er at når jeg har oprette en contact kan denne ikke vælges når jeg klikker på modify. Hvordan kan det være?
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2007 - 13:05 #5
Har du husket at indtaste en e-mail adresse, da du oprettede din Contact?
:-)
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 13:06 #6
har du angivet en mailadresse for kontakten ?
Avatar billede mini97ad Nybegynder
07. februar 2007 - 13:23 #7
jeps
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2007 - 13:31 #8
Det kan ikke være rigtigt! Er du logget på med de nødvendige permissions? Har du brugt søge funktionen?
:-)
Avatar billede mini97ad Nybegynder
07. februar 2007 - 15:28 #9
ja jeg er logget på som administrator og har også brugt søgefunktionen :(
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2007 - 11:57 #10
Et langt skud, er det i Outlook du har oprettet en kontaktperson?
Avatar billede mini97ad Nybegynder
09. februar 2007 - 09:38 #11
nej nej :)
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2007 - 10:01 #12
kan du vælge en af de andre brugere, i domænet?
Avatar billede mini97ad Nybegynder
09. februar 2007 - 13:32 #13
Ja det kan jeg godt, og nu lykkedes det mig halvvejs. Jeg fik opretttet kontakten forkert 1. gang doog, men rigtigt 2. gang ved at følge denne guide:

http://www.msexchange.org/tutorials/MF015.html