Avatar billede frkolsen Nybegynder
07. februar 2007 - 22:57 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Visual Basic fejl

Hver gang jeg skal bruge Excel bliver jeg mødt med en Microsoft Visual Basic fejlmeddelelse:
Run-time error '9':
Subscript out of range
Hvordan kan jeg komme af med den?
Avatar billede supertekst Ekspert
07. februar 2007 - 22:59 #1
Prøv at vise koden for hele VBA'en - eller send dit ark til: pb@supertekst-it.dk
Avatar billede frkolsen Nybegynder
07. februar 2007 - 23:04 #2
Tak, det er prøvet, jeg kan ikke få øje på noget VB-kode
Avatar billede supertekst Ekspert
07. februar 2007 - 23:08 #3
Jeg ment, at du kunne vise VBA-koden her.
Avatar billede frkolsen Nybegynder
07. februar 2007 - 23:12 #4
Ok, jeg mente har prøvet at sende arket til dig :-)
Kan som sagt ikke finde kode i det.
Avatar billede supertekst Ekspert
07. februar 2007 - 23:17 #5
Ok - jeg ser efter...
Avatar billede supertekst Ekspert
07. februar 2007 - 23:22 #6
Er modtaget - men ser meget tom ud. Der er hverken data i arkene eller kode i VBA-delen (Alt+F11).
Avatar billede supertekst Ekspert
07. februar 2007 - 23:25 #7
Hvilken version af Excel?
Er det et helt alm. regneark?
Hvornår er fejlen begyndt?
Har du installeret noget nyt på det sidste - f.eks.IE7?
Avatar billede frkolsen Nybegynder
07. februar 2007 - 23:27 #8
Det er en 2000. Fejlen har været der længe og den er helt stabil, dvs kommer /hver/ gang jeg starter programmet. Og jeg har installeret en del i den periode, dog ikke IE7.
Avatar billede supertekst Ekspert
07. februar 2007 - 23:31 #9
Kommer der nogen "Debug"-knap, når fejlmeldingen vises?
Kommer fejlen også, hvis du åbner et "fremmed regneark"?
Avatar billede frkolsen Nybegynder
07. februar 2007 - 23:35 #10
Ja og nej. Meddelelsen kommer i en pop-up med 4 knapper, 'Continue' og 'Debug' er nedtonede. 'End'virker og 'Help' giver ikke hjælp uden indhold.
Avatar billede frkolsen Nybegynder
07. februar 2007 - 23:36 #11
Fejlen er der uanset om jeg vil oprette et ark eller åbne et der allerede eksisterer og uanset om jeg selv har oprettet det pgl. regneark.
Avatar billede frkolsen Nybegynder
07. februar 2007 - 23:36 #12
'Help' giver ikke hjælp uden indhold = 'Help' giver hjælp uden indhold
Avatar billede supertekst Ekspert
07. februar 2007 - 23:37 #13
Jeg prøver at sende et ark til dig med noget kode - så prøv at se hvad der sker.
Avatar billede frkolsen Nybegynder
07. februar 2007 - 23:46 #14
Ok, har du sendt det?
Avatar billede kabbak Professor
08. februar 2007 - 08:07 #15
Prøv at tjekke om den personlige projektmappe er i brug, der kan ligge kode der.
åbem excel tryk ALT + F11, prøv at se om navnet person.xls, findes ude til venstre.
Avatar billede frkolsen Nybegynder
08. februar 2007 - 17:40 #16
Jeg har haft en person.xls med noget VBA engang, men ikke længere. Måske kan der hænge nogle rester fra den gang?
Til gengæld ligger der ved siden af VBAProject (Mappe1), som den hedder, en EUROTOOL.XLA, som jeg ikke er stødt på før, aner ikke hvad det er. Men den kræver en kode! Den er ikke at finde hvis jeg kun søger efter den på 'putten'
Avatar billede kabbak Professor
08. februar 2007 - 21:01 #17
Det er en fra tilføjelsesprogrammer
Funktioner > Tilføjelsesprogrammer.

der kan du se at du har flueben ved den
Avatar billede frkolsen Nybegynder
08. februar 2007 - 21:16 #18
Bingo, det var den! Smid et svar begge så takker jeg for indsatsen (og det gør jeg også alligevel)
Avatar billede kabbak Professor
08. februar 2007 - 21:58 #19
et svar ;-))
Avatar billede supertekst Ekspert
08. februar 2007 - 22:56 #20
og et herfra..