Avatar billede Mathias5148 Nybegynder
08. februar 2007 - 00:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ekstern strømforsyning

Hej

jeg tænker lidt på om man ikke kan få en ekstern strømforsyning med et simpelt molex stik på?
(til dem der ikke ved hvad en molex stik er: http://en.wikipedia.org/wiki/Molex kig på billeder det opfrisker hukommelsen)

mener jeg engang så en på en Anmeldelse af nogle blæsere til en pc hvor der lignede dem der til bærbar computere men bare med et 4 pin molex stik :)

håber nogle forstår hvad jeg skriver ..ellers sig bare til..
ps. 70 point da jeg har virkelig brug for en ..
Avatar billede kittyhawkdk Nybegynder
08. februar 2007 - 01:30 #1
Avatar billede Mathias5148 Nybegynder
08. februar 2007 - 01:41 #2
neej ikke helt .. da jeg leder efter en lille en (på størrelse med de små oplader til bærbare computere ..uden "jord") med kun et 4pin molex stik og ikke andre stik :)
Avatar billede t-bee Novice
08. februar 2007 - 08:19 #3
Du kan sætte et molex stik på en strømforsyning fra en ekstern harddisk boks, de leverer oftest både 5 og 12V som du har brug for.
Avatar billede xited Praktikant
28. marts 2007 - 00:53 #4
Hvad skal det drive? - Hvor kraftigt? - Både 5 og 12V?

Se evt. et molex-kabel (sjovt at stikket har fået det navn! - Det er navnet på firmaet der startede med at lave det!)

http://www.elav.dk/eshop/index.asp?PRO_ID=95502

...så kan du klippe det op, og lodde det sammen med en passende strømforsyning... (har de også på hjemmesiden, men det afhænger som sagt af strømstyrken!)
Avatar billede Mathias5148 Nybegynder
07. oktober 2007 - 09:13 #5
ehmm aldi havede en til 50,- (der var også SATA kabel og ide ogdet med til..)
en eller anden smid en svar så denne tråd kan blive lukket
Avatar billede xited Praktikant
07. oktober 2007 - 21:57 #6
Der følger en 5V, 2A + 12V 2A strømforsyning som du omtaler (med molex-stik) med til denne enhed:

http://elav.dk/eshop/index.asp?PRO_ID=96307