Avatar billede madsen_henrik Nybegynder
08. februar 2007 - 15:52 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Terminal Server bruger 100% CPU på Internet explorer

Vi har fået følgende problem på den ene af vores 3 terminal servere:

Når brugerne logger på og åbner internet explorer så peaker vores server hurtigt op på 100%. Har testet lidt rundt og fundet ud af det sker selvom der kun er få brugere på serveren. Hvad kan det skyldes? det skal siges at vores to andre servere ikke har samme problem. MAskinen er en Dual 3,2Ghz Xeon i en af IBM's xseries 346 servere.
Avatar billede movingrok Nybegynder
10. februar 2007 - 10:33 #1
Hvilken Antivirus program bruger du? F-Secure har nemlig en fejl at det bruger 100% CPU og ved at hente en patch løser det problemet.
Avatar billede isl19960 Nybegynder
12. februar 2007 - 09:57 #2
Du kan evt. også benytte dig af Threadmaster til at styre løbske processer...

Det har jeg med stor glæde benyttet på alle vores citrix/terminal-servere.

Link:  http://threadmaster.tripod.com/
Avatar billede madsen_henrik Nybegynder
12. februar 2007 - 13:06 #3
Vi kører med Trend Micro. Men det der undrer mig er at problemet kun er på den ene server...

Vil lige kigge lidt på Threadmaster.
Avatar billede madsen_henrik Nybegynder
14. februar 2007 - 09:37 #4
Problemet er løst.. Det viser sig at vores terminalserver har fejlet i en installation af en opdatering til Java, hvilket har gjort at den har brugt usandsynlig meget cpu ¨på de siden hvor der var java på..

men tak for deltagelsen.. kommer i med et svar så får i del i pointsene :-)
Avatar billede movingrok Nybegynder
14. februar 2007 - 09:49 #5
Hvis du lige frem vil af med points - så svarer jeg da gerne. Hvordan fandt du ud af det?
Avatar billede madsen_henrik Nybegynder
14. februar 2007 - 09:53 #6
Skulle bruge java til nogen netbank, og da vi loadede siden fortalte den os at sidste opdatering ikke var installeret så det gjorde vi og nu virker det..(det er sun java)
Avatar billede isl19960 Nybegynder
14. februar 2007 - 20:03 #7
Behold du blot dine point...

... men kig lidt på Threadmaster til jævn fordeling af processor-resourcer, hvis du har mange brugere på hver server.

(og nej - jeg har ikke aktier i Threadmaster - det har blot hjulpet mig og mine brugere rigtig meget)
Avatar billede madsen_henrik Nybegynder
15. februar 2007 - 07:47 #8
det er ikke pointsene jeg går op i men at få den løsning der virker.. Og deler gerne ud af dem hvis jeg mener jeres svar har bragt mig på det rette spor