Avatar billede daiz Nybegynder
08. februar 2007 - 22:02 Der er 3 kommentarer

automatiseret reetabelering af konti

Jeg har en stand alone Windows XP Home maskine, som jeg meget gerne vil have reetabelere kontierne hver morgen automatisk.

Jeg kan ikke helt finde ud af, hvad der er bedst:

Automatisk gendannelse i Windows:
Hvis denne proces kan automatiseres betyder det at det kan gøres gratis er den at foretrække, men i Windows' hjælp filer står der noget med, at ikke alle filer overskrives og det vil jeg gerne have - ved nogen eventuelt hvor man kan få udspecificeret hvilke informationer bliver overskrevet.

Reetablering af konti
Jeg ved at mere avancerede Windows versioner kan gå ind og sørge for at konti er "blanke", hver gang de bruges, men jeg kan ikke huske, hvor jeg sætter dette op og om det er muligt i home edition.

Ghost eller lignende:
Kan disse programmer køres over en stand alone maskine, den kan godt partitionæres. Og kan de sættes til at køre automatisk?
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 22:05 #1
det du tænker på er vist mandatory profiles, dvs at ændringer brugeren laver ikke gemmes.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
08. februar 2007 - 22:05 #2
http://www.ccpro.dk/deepfreeze.htm

Hele PC'en starter altid med den rigtige opsætning, konfiguration
og programopsætning.

Ignorerer alle ændringer, sletninger og endda formatering og virusangreb.
(Man kan vælge at lade en harddiskpartition være ubeskyttet til diverse data).

PC'en er ikke begrænset på nogen måde.
Alle programmer og Windows virker helt normalt, men ved næste genstart
er alt sat tilbage til normalt.

ved ikke om det er noget du vil teste?
Avatar billede daiz Nybegynder
07. marts 2007 - 18:59 #3
mcgoat deep freeze løste problemmet