Avatar billede KingMedia Novice
09. februar 2007 - 09:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

VB: Min makro vil ikke helt som jeg vil.

Hej Folkens.

Nu har jeg efterhånden arbejdet på denne makro i laaang tid. Det er arbejdsrelateret og skal være helt iorden da det er dokumenter som skal implementeres som en ISO standard.

Selve makroen virker som den skal, jeg har prøvet at lave nogle checkpunkter så jeg kan se noget af output.

Men når jeg nu kører makroen, får jeg meldingen
"Path not found"
Og det til trods for at jeg tjekker op på om stien findes på serveren, og hvis ikke, så bliver den automatisk genereret.

Er der en  der gider skimte koden igennem, for at se om der findes noget "ukorant", da jeg efterhånden har stirret mig blind på det ?

------------------------------

Option Explicit

Sub Afslut_Klik()

    Dim strSrv As String            ' Serversti
    Dim strLine As String          ' Produktionslinie, valgt
    Dim strShift As String          ' Skiftehold, valgt
    Dim strYear As String          ' tidsvariabel, fildannelse
    Dim strMonth As String          ' tidsvariabel, fildannelse
    Dim strDate As String          ' tidsvariabel, fildannelse
    Dim strSaveQF25 As String      ' stivariabel, fildannelse
    Dim saveCheck As String        ' checkVaribel, fildannelse
    Dim saveCount As Integer        ' checkCiffer, fildannelse
    Dim strDirQF25 As String        ' stivariabel, fildannelse
    Dim StiTjek As String          ' stivariabel, fildannelse

'****************************************************************************************
' sti til QF25 på serveren
'****************************************************************************************
    ' test-sti
    ' strSrv = "C:\Tryk\QF25\Arkiv"

    ' korrekt sti til serveren
    strSrv = "\\Server01\WORKGRPS\Bruger\Tryk\QF25\Arkiv"

'****************************************************************************************
' Check på hvilken linie der køres på
'****************************************************************************************

    Select Case Sheets("QF25a").[G7].Text
    Case "40_Tryk"
        strLine = "\40_Tryk"
    Case "40_Lak"
        strLine = "\40_Lak"
    Case "36_Tryk"
        strLine = "\36_Tryk"
    Case "36_Lak"
        strLine = "\36_Lak"
    Case Else
        MsgBox "Du skal vælge hvilken linie der køres på!", 0 + 48, "Fejl i trykrapport !"
        Exit Sub
    End Select

'****************************************************************************************
' Check på hvilket hold der køres på
'****************************************************************************************

    Select Case Sheets("QF25a").[L7].Text
    Case "1"
        strShift = "\HOLD_1"
    Case "2"
        strShift = "\HOLD_2"
    Case "3"
        strShift = "\HOLD_3"
    Case "W"
        strShift = "\Weekend"
    Case Else
        MsgBox "Du skal vælge hvilket hold du arbejder på!", 0 + 48, "Fejl i trykrapport !"
        Exit Sub

    End Select

'****************************************************************************************
' Check om difference er OK.
'****************************************************************************************

    If Sheets("QF25a").[E43].Value = "" Then
        MsgBox "Du skal skrive din arbejdstid i feltet til højre for dine initialer!", 0 + 48, "Fejl i trykrapport !"
        Exit Sub
    Else
        If Sheets("QF25a").[U41].Value <> 0 Then
            MsgBox "Differencen er for stor!", 0 + 48, "Fejl i trykrapport !"
        Exit Sub
        End If

'****************************************************************************************
' Dato funktioner til Fildannelse
'****************************************************************************************

  ' StiTjek = Dir(strDirQF25, vbDirectory)    ' stien tjekkes om den er der
    ' Henter årstallet ud fra datoen ex. 20060218
    strYear = "\" & Year(Sheets("QF25a").[N10].Value)

    ' Henter måneden ud fra datoen
    If Len(Month(Sheets("QF25a").[P7].Value)) = 2 Then
        strMonth = "\" & Month(Sheets("QF25a").[N10].Value)
    Else
        strMonth = "\0" & Month(Sheets("QF25a").[N10].Value)
    End If

'****************************************************************************************
' FileSave Funktioner
' Tjekker om stierne findes på serveren, hvis ikke bliver de oprettet af Sub'en LavSti()
'****************************************************************************************

    ' Tjekker stierne
    LavSti strSrv
    LavSti strSrv & strYear
    LavSti strSrv & strYear & strMonth
    LavSti strSrv & strYear & strMonth & strLine
    LavSti strSrv & strYear & strMonth & strLine & strShift    '
    ' tjekning færdig

    strDate = "\" & Format(Sheets("QF25a").[N10].Value, "YYYYMMDD", vbMonday, vbFirstFourDays)

'****************************************************************************************
' Her gemmes filen på serveren under de korrekte mapper
' \\Server01\WORKGRPS\Bruger\QF25 på IT\Linie\Årstal\Måned\Skiftehold\ååååmmdd.xls
'****************************************************************************************

    strSaveQF25 = strSrv & strYear & strMonth & strLine & strShift & strDate

    saveCheck = Dir(strSaveQF25 & ".xls")
    If saveCheck = "" Then
        ActiveWorkbook.SaveAs strSaveQF25 & ".xls"
    Else
        For saveCount = 1 To 10
        saveCheck = Dir(strSaveQF25 & "_COPY_" & saveCount & ".xls")
            If saveCheck = "" Then
                ActiveWorkbook.SaveAs strSaveQF25 & "_COPY_" & saveCount & ".xls"
                Exit For
            End If
        Next
    End If

    ActiveWorkbook.SaveAs strSaveQF25 & ".xls"
    ActiveWorkbook.Close
    Application.DisplayAlerts = True
    Application.EnableEvents = True
    ThisWorkbook.Close
    End Sub

'****************************************************************************************
' Sub til generering af mapper på serveren
'****************************************************************************************

Public Sub LavSti(Sti)
    Dim StiTjek As String
    StiTjek = Dir(Sti, vbDirectory)    ' stien tjekkes om den er der
    If StiTjek = "" Then
        MkDir Sti    ' hvis ikke laves den
    End If
End Sub
--------------------------------------------

/Mads
Avatar billede supertekst Ekspert
09. februar 2007 - 09:33 #1
Hvor i koden opstår fejlen?
Avatar billede KingMedia Novice
09. februar 2007 - 09:36 #2
Nå ja. My bad.

Umiddelbart skulle den opstå i anden line af følgende kode.
Jeg lavede et par checks i går, og der så det ud som om at efter første linie, så gik den i kage.

------ Tjekker stierne
    LavSti strSrv
    LavSti strSrv & strYear
    LavSti strSrv & strYear & strMonth
    LavSti strSrv & strYear & strMonth & strLine
    LavSti strSrv & strYear & strMonth & strLine & strShift    '
    ' tjekning færdig
-----

Og den refererer jo så til

Public Sub LavSti(Sti)
    Dim StiTjek As String
    StiTjek = Dir(Sti, vbDirectory)    ' stien tjekkes om den er der
    If StiTjek = "" Then
        MkDir Sti    ' hvis ikke laves den
    End If
End Sub

/Mads
Avatar billede supertekst Ekspert
09. februar 2007 - 13:26 #3
OK - under hvilken af ovennævnte LavSti sker fejlen og hvad står der i Sti på dette tidspunkt?
Avatar billede KingMedia Novice
09. februar 2007 - 13:37 #4
Fejlen sker umiddelbart her

------
LavSti strSrv & strYear
------

På det tidspunkt indeholder "Sti" kun "strSrv"
altså

strSrv = "\\Server01\WORKGRPS\Bruger\Tryk\QF25\Arkiv"
Avatar billede supertekst Ekspert
09. februar 2007 - 13:39 #5
Hvad indeholder strYear - tom på det tidspunkt?
Avatar billede KingMedia Novice
27. februar 2007 - 09:11 #6
strYear indeholder det korrekte årstal. og strMonth indeholder også den korrekte måned.
Problemet opstår allerede i
LavSti strSrv

som indeholder følgende
\\SERVER01\WORKGRPS\Bruger\Tryk\QF25\Arkiv

Mapperne er ikke oprettet på serveren, men makroen burde selv oprette mapperne hvis ikke de eksisterer.

Det har virket før, men spørgsmålet er måske så om vores administrator har været så tåbelig at ændre sikkerhedsindstillingerne for serveradgang.
Men jeg tror nu stadig problemet ligger i makroen.

/Mads
Avatar billede KingMedia Novice
18. december 2009 - 21:44 #7
Damn jeg har ikke været herinde længe.
Kan ikke huske årsagen, men fejlen lå på serveren. :-)