Avatar billede d3c Nybegynder
10. februar 2007 - 20:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Vælge mellem de sidste 5 rows

Hej eksperter,

Hvordan vælger jeg udelukkende blandt de sidste 5 rows i en table? Jeg er ved at lave et gæstebogssystem, og der skal den ikke registrere den besøgende, hvis han er blandt de sidste 5 besøgende. Forestiller mig noget lignende dette, men virker ikke:

$sql = $this->Query("SELECT * FROM visits WHERE bla bla LIMIT 0,5");

if(!(mysql_num_rows($sql) > 0)){
//registrer
}
Avatar billede morw Nybegynder
22. februar 2007 - 21:08 #1
SELECT * FROM visits WHERE bla bla order by id DESC LIMIT 5
Avatar billede d3c Nybegynder
08. marts 2007 - 18:14 #2
Lukker