Avatar billede silversand.dk Nybegynder
11. februar 2007 - 19:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kan ikke komme ind på mit access point

Jeg skal have sat noget sikkerhed op på mit access point, men kan ikke komme ind på den, har læst i manualen og alt det, men problemet ligger i at jeg ikke er i samme IP gruppe som mit access point,  mit access point hedder 192.168.0.50, men jeg får tildelt en IP af TDC, og kan derfor ikke komme ind på mit access point på den normale måde, og skal derfor have noget hjælp til hvordan man kommer ind på den uden at skulle sætte den på en router der giver mig en IP i samme gruppe som access pointet har.

- SilverSand.dK
Avatar billede 7degreez Praktikant
13. februar 2007 - 13:26 #1
hvordan er din opsætning? modem>acces>pc?

normalt bruger man et netværkskabel (rj45) fra pc´en og så til primærport på acces og kalder den op den vej første gang.

Altså skriv 192.168.0.50 i URl´en så burde du få adgang til at sætte den op ;)
Avatar billede silversand.dk Nybegynder
14. februar 2007 - 16:01 #2
Det vil jeg lige prøve så.
Avatar billede silversand.dk Nybegynder
14. februar 2007 - 16:08 #3
Jeg har nu prøvet overstående, men kan stadig ikke komme i kontakt med mit access point, da jeg ikke får tildelt nogen IP fra den via. kabel, og jeg kan heller ikke kontakte den ved at sætte en IP på manuelt.
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
18. februar 2007 - 13:56 #4
Der er nogle routere der bruger adressen 192.168.0.255 til opsærning. Det er dog et forsøg værd.
Avatar billede silversand.dk Nybegynder
23. februar 2007 - 07:12 #5
Jeg ved at den bruger 192.168.0.50, men problemet er jo ikke hvad adresse den har, men at jeg ikke kan komme på samme IP subnet som mit access point når jeg ikke har nogen roter bag til at sætte mig på samme subnet.
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
23. februar 2007 - 22:13 #6
Med acces point forstår jeg "trådløs samlimgspunkt". Nogle af dem har tillige nogle kabel forbindelser. Internettet i primær porten og hvis du kører andet med kabel, så er det i de andre porte.
Når det er på plads klikker du på start derefter på kør og skriver så http://192.168.0.50
Hvis du ikke kommer til opsætningen nu, så er jeg blank !!!!
Avatar billede silversand.dk Nybegynder
11. april 2007 - 12:18 #7
juhlefar -> er det samme som 7degreez skriver i første tråd.

lukker nu da der ikke er noget der hjælper, må bare få det sat på en router og sat password på der så.