Avatar billede landhj Nybegynder
12. februar 2007 - 18:53 Der er 48 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke logge på internet via kabel

Kan lige pludselig ikke logge på nettet mere .
Når jeg klikker på symbolet network connection står der:
Netværket er ikke identifiseret.
Adgang:kun lokalt.
Jeg mener ikke jeg har ændret noget og hvis jeg tager stikket ud af den stationære pc og over i den bærbare , så kan jeg sagtens gå på nettet,
hjælp er der nogen der har en idé
Mvh.
Krog
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
12. februar 2007 - 19:03 #1
den skal sikkert bruge lidt tid til at finde en mac-adresse, som er unik, for hver maskine. Prøv at slukke/tænde for modemet/router... og vent.O)
Avatar billede smask Nybegynder
12. februar 2007 - 19:04 #2
hver gang du skifter din connection fra Bærbar til eksvis Stationær - og omvendt - kræves der at du indtaster din webspeedkode (hvis du bruger TDC) - og giver et nyt navn.
Avatar billede screem_brille Novice
12. februar 2007 - 19:08 #3
med kabel mer du så Stofa eller TDC ?
Avatar billede screem_brille Novice
12. februar 2007 - 19:09 #4
mer = mener
Avatar billede landhj Nybegynder
12. februar 2007 - 19:19 #5
internet forbindelsen er DLG(TDC).Vi har aldrig skulle vente ret længe for at logge på, hvis vi har skiftet stikket ud og sat det i den bærbare.Vi har en switch (tror jeg nok det hedder)der kan man sætte flere stik i .Men lige præcis den nye stationære kan ikke logge på mere ,den kunne ellers i starten.Vi har aldrig skulle indtaste noget kun hvis vi bruger det tråløse netværk.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
12. februar 2007 - 20:48 #6
prøv at skriv ->> cmd ,i kør.
Også ->> ipconfig /all

Hvad står der så..?

Har du ikke en "fysisk adresse", så er det en mac-adresse der mangler.
Og det kan tag mellem 10 min. - 24 timer, og få en afhænging af hvilket selskab osv..
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
12. februar 2007 - 20:52 #7
ps: det har ikke så meget med "at logge på" at gøre, mere at nettet skal finde en "plads" til din pc. På nettet.
Avatar billede landhj Nybegynder
13. februar 2007 - 15:42 #8
Har fået den til at virke , kablet var defekt og virkede når man bukkede det på en bestemt måde , men mange tak for hjælpen , hvad med points?
Avatar billede landhj Nybegynder
14. februar 2007 - 19:20 #9
nej nu virker den ikke igen , underligt , jeg har prøvet at skrive cmd og hvad gør man så???
Avatar billede landhj Nybegynder
14. februar 2007 - 19:28 #10
Men hvordan kan det være man kan logge på nettet den ene dag og den anden dag ikke kan uden jeg har haft taget stikket ud, burde den ikke bare beholde den ip adresse den har fået tildelt??
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 19:29 #11
skift kabelet, og synes du skal beholde point selv, du fandt jo selv fejlen ;)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. februar 2007 - 19:30 #12
cmd.. skriv.-> ipconfig /all

det er IKKE IP-adresse.. men en MAC-adresse.!

Som er unik, for hver maskine, derfor kan det tage tid, hvis man skifter maskine.!
Avatar billede landhj Nybegynder
14. februar 2007 - 19:35 #13
nej det var åbenbart ikke det ,den virker stadig ikke
Avatar billede landhj Nybegynder
14. februar 2007 - 19:38 #14
Jeg har skrevet ipconfig/all
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. februar 2007 - 20:17 #15
du læser hvad der er skrevet.!

Har du ikke en "fysisk adresse", så er det en mac-adresse der mangler.
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 20:26 #16
prøv og skriv ipconfig /all >>ip.txt og kopier indholdet af filen herind, så finder vi huritgt ud af om du har en mac adresse eller ej (og det har du).
Avatar billede landhj Nybegynder
14. februar 2007 - 21:03 #17
Hvad betyder >> - umidelbart virker det ikke????kun når jeg skriver ipconfig/all
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 21:10 #18
det betyder at den skriver det til en txt fil istedet for til skærmen, derved kan du åbne ip.txt med noteblok og kopiere indholdet herind.
Avatar billede landhj Nybegynder
14. februar 2007 - 21:28 #19
Skal jeg skrive ipconfig/all>>ip.txt  i cmd ??
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 21:30 #20
ja
Avatar billede landhj Nybegynder
14. februar 2007 - 21:40 #21
Det virker ikke når jeg skriver det. Jeg har skrevet det uden mellemrum ,er det rigtigt??
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 21:43 #22
ja og der oprettes ikke en fil der hedder ip.txt ?
Avatar billede landhj Nybegynder
14. februar 2007 - 21:47 #23
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. februar 2007 - 21:54 #24
det er med mellem rum..

ipconfig /all
Avatar billede landhj Nybegynder
14. februar 2007 - 22:02 #25
Øverst står der Windows ip konfigaration og der kommer en masse tekst
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 22:05 #26
korrekt (jeg troede du mente mellem /all og >>ip.txt), så ikke den anden fejl
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 22:09 #27
ipconfig /all>>ip.txt
marker ovenstående tekst og sæt den ind i kør, og tryk enter..
Avatar billede landhj Nybegynder
14. februar 2007 - 22:18 #28
Jeg ved ikke om jeg ikke fatter det er det ikke nok kun at skrive ipconfig/all for der kommer ikke noget når jeg skriver>>ip.txt efter config/all .Er der noget jeg misforstår
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 22:28 #29
ja, når du skriver ipconfig /all>>ip.txt skrives det ikke til skærmen , men til en fil, derfor kan du ikke se der sker noget på skærmen, da det jo netop gemmes i en fil, dette er for at gøre det nemmere  for dig når du skal kopiere det herind, så vi kan se hvad der står.
Avatar billede landhj Nybegynder
14. februar 2007 - 22:28 #30
Jeg ved ikke om det har noget at sige , men det er vista den kører med??
Avatar billede landhj Nybegynder
14. februar 2007 - 22:31 #31
okay hvordan finder jeg filen og kopiere den ind, jeg skal jo have den over på min bærbare , da det er den enste der kan logge på nettet
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 22:31 #32
søg efter ip.txt
Avatar billede landhj Nybegynder
14. februar 2007 - 22:35 #33
okay nu går det , jeg prøver at kopiere den ind i morgen
Avatar billede plx Nybegynder
15. februar 2007 - 16:27 #34
omdirigering af output er en kommandoprompt ting, det kan ikke gøres fra kør i startmenuen
Avatar billede landhj Nybegynder
15. februar 2007 - 17:09 #35
Så skulle der være styr på det.Kan jeg være sikker på det ikke er kablet der er noger galt med

Windows IP-konfiguration

  V‘rtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : Agergaard
  Prim‘rt DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netv‘rkskort LAN-forbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet-controller
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-19-21-71-E0-36
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::28a2:2f2d:c6f7:92bb%8(Foretrukken)
  Automatisk konfiguration af IPv4-adresse . . : 169.254.146.187(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
  DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 201332460
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1
                                                  fec0:0:0:ffff::2%1
                                                  fec0:0:0:ffff::3%1
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Tunnel-netv‘rkskort LAN-forbindelse* 6:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netv‘rkskort LAN-forbindelse* 7:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netv‘rkskort #2
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::5efe:169.254.146.187%16(Foretrukken)
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1
                                                  fec0:0:0:ffff::2%1
                                                  fec0:0:0:ffff::3%1
  NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . . . . . . . : Deaktiveret

Tunnel-netv‘rkskort LAN-forbindelse* 9:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Windows IP-konfiguration

  V‘rtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : Agergaard
  Prim‘rt DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netv‘rkskort LAN-forbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet-controller
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-19-21-71-E0-36
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::28a2:2f2d:c6f7:92bb%8(Foretrukken)
  Automatisk konfiguration af IPv4-adresse . . : 169.254.146.187(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
  DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 201332460
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1
                                                  fec0:0:0:ffff::2%1
                                                  fec0:0:0:ffff::3%1
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Tunnel-netv‘rkskort LAN-forbindelse* 6:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netv‘rkskort LAN-forbindelse* 7:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netv‘rkskort #2
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::5efe:169.254.146.187%16(Foretrukken)
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1
                                                  fec0:0:0:ffff::2%1
                                                  fec0:0:0:ffff::3%1
  NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . . . . . . . : Deaktiveret

Tunnel-netv‘rkskort LAN-forbindelse* 9:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Windows IP-konfiguration

  V‘rtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : Agergaard
  Prim‘rt DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netv‘rkskort LAN-forbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet-controller
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-19-21-71-E0-36
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::28a2:2f2d:c6f7:92bb%8(Foretrukken)
  Automatisk konfiguration af IPv4-adresse . . : 169.254.146.187(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
  DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 201332460
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1
                                                  fec0:0:0:ffff::2%1
                                                  fec0:0:0:ffff::3%1
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Tunnel-netv‘rkskort LAN-forbindelse* 6:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netv‘rkskort LAN-forbindelse* 7:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netv‘rkskort #2
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::5efe:169.254.146.187%16(Foretrukken)
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1
                                                  fec0:0:0:ffff::2%1
                                                  fec0:0:0:ffff::3%1
  NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . . . . . . . : Deaktiveret

Tunnel-netv‘rkskort LAN-forbindelse* 9:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
16. februar 2007 - 16:14 #36
sb følger ikke op på sine spm.
Forståeligt nok, når han har gang i alle spm, her på E.
Hvad han vil med den log, aner jeg ikke..
Men han er på for at få point, ikke for at hjælpe.

men som du kan se, er det tit en fysisk adresse der mangler, altså en Mac-adresse.
den for du tildelt, på et tidspunkt, hvornår er som sagt op til udbyder.
Avatar billede screem_brille Novice
16. februar 2007 - 16:22 #37
Fysisk adresse: 00-19-21-71-E0-36 << det er mac adressen

Prøv og skriv ip adressen, gateway og DNS adressen ned fra din bærbare, og angiv dem under fast ip på den anden, og se om du så kan komme på nettet.

Ps. der er fejl i mail delen så mange mails kommer først senere (hos mig og er bekræftet af IDG)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
16. februar 2007 - 16:30 #38
flot det er på lan..*G*
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. februar 2007 - 16:01 #39
kom til at tænke på om det kan være ip version6 der laver ballade, ligesom her.-> http://www.eksperten.dk/spm/763472

prøv at installere en anden version.?
Altså fjern tcp/ip protokollen, og installer en anden end version 6.!..O)
Avatar billede screem_brille Novice
19. februar 2007 - 16:16 #40
http://en.wikipedia.org/wiki/MAC_address (og den er hardcoded ind i netkortets chip)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. februar 2007 - 17:19 #41
landhj...er der noget nyt her..??
Avatar billede landhj Nybegynder
23. februar 2007 - 20:55 #42
Halløj igen , jeg er lige kommet tilbage fra ferie ,så jeg har ikke tjekket noget .Jeg kigger på det i weekenden
Avatar billede landhj Nybegynder
24. februar 2007 - 16:45 #43
Hvordan kan det være at nogle gange kan den godt logge på??igår og idag har den været på
Avatar billede landhj Nybegynder
27. marts 2007 - 23:44 #44
Nu har jeg fået det til at virke.Tak for hjælpen bartfreak og screem brille i deler points
Avatar billede screem_brille Novice
28. marts 2007 - 07:23 #45
svsr
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
28. marts 2007 - 15:46 #46
~
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
28. marts 2007 - 15:46 #47
hehe ups..O)