Avatar billede nlr2000 Nybegynder
14. februar 2007 - 11:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Userform, headers i listbox

Jeg bruger userforms i Excel.
Jeg har i en userform en listbox, som udfyldes med en matrix med en masse rækker og kolonner. Der er så mange kolonner, at man skal scrolle til højre, for at se det hele.
Jeg har følgende problemer:

1) Hvordan korrigerer man længden på søjlerne, så de passer til data. Altså så nogle kolonner er bredere end andre?

2) Hvordan indsætter man overskrifter? (Data kommer fra et array i vba - ikke excel) Jeg er ikke interesseret i at overskrifterne blot skal være øverste linie i matricen. Man skal klart kunne se, at det er overskrifter og hvis jeg vælger multiselect, skal man selvfølgelig ikke kunne vælge overskrifterne, men derimod rækkerne derunder.
Avatar billede supertekst Ekspert
14. februar 2007 - 14:52 #1
1) Combobox var måske bedre hertil..
2) Evt. indsæt overskrifteri en/flere labels over listen
Avatar billede nlr2000 Nybegynder
15. februar 2007 - 11:45 #2
Jeg kan netop ikke bruge labels over listen, da listen kan scrolle til højre. Derved vil labels blive forkerte
Avatar billede nlr2000 Nybegynder
15. februar 2007 - 11:46 #3
Hvorfor egentlig combobox? Kan man så ikke kun vælge en række? Pointen ved listbox er jo netop, at man kan vælge flere rækker af gangen.
Avatar billede nlr2000 Nybegynder
01. november 2007 - 09:16 #4
lukkes