Avatar billede kanondreng Nybegynder
15. februar 2007 - 21:36 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

windows xp

hej
nå sku installere win xp på venindes pc
men det ville den ikke så tog den harddisk og flyttede over min pc
der installerede jeg den og det virkede perfekt
da jeg så puttede tilbage i hendes pc.
skrev den at der manglede dll filder hvad gør jeg hjælp

Men den harddisk jeg først installerede det på.
skrev disklæsningsfejl
hjælp tak

på forhånd tak
Avatar billede haverslev Novice
15. februar 2007 - 21:45 #1
Du kan IKKE installere på en maskine og sætte disken over i en anden maskine efterfølgende - vidt forskelligt hardware og det checkker installationen også for.

Du har sådan set kun 2 muligheder
1. en Nyinstall
2 Repair

Her er 2 forslag til repair

Repair af Windows XP:
Hvis du har din XP cd og din Cd-Key klar, kan du lave en repair. Du mister ikke noget ved det.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;
2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)
3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se, at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine nuværende indstillinger, dokumenter, programmer og skrivebordet udseende er også intakt, men nu skulle du gerne være sluppet af med dine fejl og mangler.
Dog skal der gøres opmærksom på at alle updates skal lægges ind igen. Desuden skal nye opdaterede drivere, som man selv har lagt ind, installeres igen.
Eller:
Prøv at smide din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

der vil også komme nogle spørgsmål, som du skal svare på, f.eks med Y osv.
Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1        (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  fixboot            (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  bootcfg /rebuild  (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter

Se forklaringen til bootcfg /rebuild her:
http://support.microsoft.com/kb/291980
Avatar billede kanondreng Nybegynder
15. februar 2007 - 21:52 #2
oki kigger på det i morgen
snart sove tid
tak for det, vender tilbage oki
Avatar billede rebecca Novice
15. februar 2007 - 22:09 #3
haverslev>>>
jeg har lige haft nogenlunde samme problem som kanondrengen, der gik pc'en også i fejl når jeg prøvede at installere Xp pro (fejl 7).

jeg prøvede både med anden ram, grafikkort fjerne al unødig hardware intet hjalp.

Solgte så en anden pc til kunden men da jeg havde installeret xp pro på hans harddisk i den nye pc tænkte jeg at jeg lige ville prøve at sætte harddisken i den gamle pc(compaq)(:o() og det funkede perfekt sikkert rent held men det virkede.
Avatar billede haverslev Novice
15. februar 2007 - 22:19 #4
rebecca > det vil jeg mene er rent held eller tæt på en 7`er i lotto ;o)

Her kan du se hvilke hardware dele der indgår og hvilken "vægt" de har i hardware hash`en:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;302878#5f
Avatar billede kanondreng Nybegynder
16. februar 2007 - 09:36 #5
hmm
den kommer stadig med fejl om dll filer, og den er sat til at boot på cd kommer osse ind i denmen når den kommer til windows kernel skriver den en fejlkode 14 ntlkrlmp.exe fejl. kan ikke finde ud af det.
Avatar billede kanondreng Nybegynder
16. februar 2007 - 11:01 #6
hvem vil have point.
er lidt på bar bund
hmm plejer sku at ku lave det selv alt med pc
Avatar billede rebecca Novice
16. februar 2007 - 11:59 #7
Det hjælper nogen gange at give harddisken en tur med Killdisk inden du Installere,du kan downloade killdisk her >>> www.killdisk.com
Avatar billede haverslev Novice
16. februar 2007 - 13:27 #8
Sikker på den fejl ikke hedder noget med NTLDR ?
http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no20
Avatar billede kanondreng Nybegynder
16. februar 2007 - 19:35 #9
oki ser på det
tak hjælpen indtil videre
Avatar billede kanondreng Nybegynder
18. februar 2007 - 10:22 #10
hvad vil have point
Avatar billede kanondreng Nybegynder
18. februar 2007 - 12:09 #11
hej
Avatar billede haverslev Novice
19. februar 2007 - 10:00 #12
Hvad var løsningen, siden du tager points selv ?