Avatar billede sejs Nybegynder
24. november 1999 - 21:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sotering af rapport

Jeg har lavet en mega database, hvor inholdet er delt ind i kategorier. Når jeg vil skrive dem ud, er jeg nød til at skrive dem alle sammen ud, hvilket er lidt træls, hvis man kun skal bruge lidt af databsen. Jeg vil høre, om dman kan lave sådan så jeg kan vælge hvilken kategori jeg vil udskrive
Avatar billede mikroman Nybegynder
24. november 1999 - 21:57 #1
Du laver en rapport ud fra en forespørgsel. Lad os sige at dine kategorier er Fodbold, Tennis, Håndbold osv. Så skriver du i din forespørgsel under kriterier ud for katagori feltet Fodbold eller håndbold eller Tennis.
Så skal du skrive hvilken kategori du vil have lavet en rapport på!
Du kan også skrive en formel i Kriterier så den spørger dig hvilken kategori du vil have udskrevet, så skal du skrive Fodbold, så kan du igen sætte den til at spørge dig igen så du kan udskrive flere kategorier!
MVH Mikroinstruktøren
Avatar billede mckelly Nybegynder
25. november 1999 - 08:13 #2
I kriteriet for kategori skriver du:

[Indtast Kategori]

Avatar billede ranger Nybegynder
26. november 1999 - 23:28 #3
Eller endnu bedre -

Lav en søgeformular med kombo-boks med alle kategorityperne, og ved klik på en knap udfør makro-handlingen ÅbnRapport med where betingelsen sat til at filtrere på kategori feltet, f.eks.

="[Kategori] = '" & [MinKomboboks] & "'"

Hvis kategori (og indholdet af MinKomboBoks) er en tekst, eller

="[Kategori] = " & [MinKomboboks]

Hvis kategori (og indholdet af MinKomboBoks) er et tal.

Hvor "MinKomboboks" er navnet på din kombinationsboks i din søgeformular.

En noget mere elegant løsning, men selvfølgelig også en anelse mere besværlig.

Need more info -> email : jh@targetgruppen.dk

/El Ranger.
Avatar billede sejs Nybegynder
01. december 1999 - 18:02 #4
Til Ranger

Kan du ikke prøve at lave et eksempel og sende til mig.

Hvis det virker, kan de 150 point blive dine
Avatar billede sejs Nybegynder
01. august 2000 - 10:25 #5
send det til stsejs@forum.dk