Avatar billede kroger Nybegynder
17. februar 2007 - 13:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Cache, asp & flash

Jeg har lavet en side med et billedgalleri på, hvor galleriet er lavet i flash.

Når galleriet bliver kaldt bliver der puttet et id nr i en xml fil. Flash går så ind og læser denne xml fil, og danner galleriet ud fra en xml opbygning som sker i en asp fil der modtager det id fra flashen som det fik tidligere. Denne generere så ud fra en database en xml opbygning som flash så laver galleriet ud fra.

Det virker også upåklageligt i alle browsere (firefox, safari, opera) undtagen i IE. Af en eller anden uransagelig årsag vælger IE hårdnakket at cache galleriet, så når man går ind til en anden kunstner og kalder galleriet med et nyt id, viser den stadig det gamle indtil cachen er tømt

Jeg har prøvet nærmest alle metoder til at tømme cache. I asp er der brugt:
Response.CacheControl = "no-cache"
Response.AddHeader "Pragma", "no-cache"
Response.Expires = 0

i html er der brugt:
<meta htt="expires" content="mon, 04 dec 1999 21:29:02 gmt">
<meta http-equiv="pragma" content="no-cache">

og så har jeg prøvet at at kalde swf filen med en tilfældig variabel bagefter den. F.eks. galleri.swf?dummy=14332

Som sagt er det kun i IE at det sker, alle andre browsere er glade.

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe med at få den knækket!
Avatar billede madeindk Nybegynder
17. februar 2007 - 13:31 #1
Prøv at lav det sådan her:
galleri.swf?dummy=14332&noCache=<%= now() %>
Avatar billede kroger Nybegynder
17. februar 2007 - 13:38 #2
Så fandt jeg ud af det. Når flashen kaldte xml filen med id nummeret, putter den i flash et tilfældigt nr ind. Det var det der skulle til.

Men tak for forslaget madeindk.