Avatar billede bruno1 Novice
19. februar 2007 - 03:03 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

brændte film hakker mod slutningen

hej

når jeg brænder en film sker der hver eneste gang det at filmen begynder at "hakke" efterhånden som den kommer frem. jeg bruger en lite-on SHW-1635SU (http://209.85.135.104/search?q=cache:fNfx6Zs7bb0J:edbpriser.dk/Products/Listprices.asp%3FID%3D198256+SHW-1635SU&hl=da&ct=clnk&cd=1). jeg har netop afsluttet et test hvor jeg har brugt 8 forskellige dvd medier (både +og-) og resultatet er nogenlunde det samme. jeg har søgt en del på nettet omkring dette emne og jeg kan se at der er rigtig mange der har netop dette problem mht hakning mod slutningen af en film.
De eneste løsningsforslag jeg er stødt på er:
softwaren(har testet med nero 7ultra, alcohol120%, og roxio easy media creator 8)

eller

medier (har hørt at verbatim er de bedste og har nu testet både +og- i dem uden held samt en masse andre) samt at man skal brænde på laveste hastighed hvilket jeg også gør.

Jeg begynder nu at overveje at det er brænderen den er gal med men ville det ikke være underligt at den kan brænde så en computer kan læse det men ikke i en dvd-afspiller når den når lidt ind i filmen?
Det kan selvfølgelig også være min dvd-afspiller (Yamaha DVR-S300) men jeg har kun læst om andre der er tilfredse med den

Jeg er ved at blive godt frustreret over det ikke fungerer så jeg håber på lidt hjælp fra jer :-)

P.s
de siger allesammen "prøv med nogle dyre mærker" Hvad skulle det være for mærker? hvad har i held med? man kan jo altid købe noget dyrt uden at det behøver at være det rigtige.
Avatar billede jacla Nybegynder
19. februar 2007 - 03:22 #1
Prøv at sætte din buffer ned til max 70 %, i sredet for auto. evt brænd med langsommere hastighed.
Avatar billede jacla Nybegynder
19. februar 2007 - 03:23 #2
ellers tager vi den derfra :)
Avatar billede bruno1 Novice
19. februar 2007 - 18:06 #3
hvor ændre jeg bufferen? jeg brænder med det laveste mulige, det er som regl x6
Avatar billede jacla Nybegynder
19. februar 2007 - 19:54 #4
Har ikke læst det hele, men måske ligger svaret her:  http://searchsecurity.techtarget.com/sDefinition/0,290660,sid14_gci549024,00.html
Avatar billede bruno1 Novice
20. februar 2007 - 01:57 #5
har prøvet at ændre på bufferen og det gør ingen forskel overhoved... har du evt nogle mærker af disks jeg skulle prøve?
Avatar billede jacla Nybegynder
20. februar 2007 - 09:00 #6
Har du prøvet at brænde filmen som DATA fil?
Avatar billede trav4u2 Novice
20. februar 2007 - 12:38 #7
Har du den seneste firmware?
http://www.liteonit.eu/index.php?option=com_wrapper&Itemid=178

Prøv evt. at sætte den over på en anden USB-port.

Jeg tvivler på at det skulle være Verbatim der er problemet.

Har du sørget for at lægge det du skal overføre på et andet drev end C:
Avatar billede mcgoat Nybegynder
20. februar 2007 - 12:40 #8
Har du prøvet at brænde med en langsommere hastighed?
Avatar billede bruno1 Novice
22. februar 2007 - 13:05 #9
jeg har prøvet at lægge mærke til om der skulle være buffer underrun eller om processoren bliver overbelastet men det er ikke tilfældet. jeg kan ikke sætte brændehastigheden til lavere end x6. prøver at opdatere firmware. jeg brænder som regl som en data fil. hvad er alternativet til det? har også prøvet med anden USB port. hvor ændre jeg bufferen?
Avatar billede trav4u2 Novice
22. februar 2007 - 14:18 #10
Du skriver i begyndelsen at det er film du brænder; så hvordan kan det være at du skriver det som data?

Har du prøvet DVD Shrink? Gennem den har du et let interface til brænding af film. Programmet benytter sig af Nero, men du slipper for at tage stilling til Nero’s mange indstillinger. Bare Google efter den.
Avatar billede bruno1 Novice
22. februar 2007 - 21:04 #11
man kan godt brænde en film via DATA gennem nero og så fungerer den stadig i en dvd-afspiller. jeg prøver med DVD shrink men jeg er svært bange for at det ikke er et software problem... men hvad ved jeg :-)
jeg vender tilbage ;-)
Avatar billede bruno1 Novice
23. februar 2007 - 11:31 #12
det er som oftest et .img eller lign jeg skal brænde derfor bruger jeg data funktionen ved brænding. hvis jeg laver almindelige cdere er der aldrig problemer :-(
Avatar billede trav4u2 Novice
23. februar 2007 - 12:35 #13
Har du prøvet at extracte filerne og brænde via Shrink?
(Jeg mener alcohol kan extracte)
Husk at justere Shrink så den også kører på laveste hastighed!
Avatar billede bruno1 Novice
29. maj 2007 - 23:16 #14
hmm - det var mine medier der var skod - pænt ærgeligt at skulle igennem 8 forskellige mærker før jeg fandt noget der virkede - verbatim+r - de holder :-)

det er op til jer hvem der skal have points - send svar
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. maj 2007 - 09:43 #15
Bruger KUN Verbatim +R her :)
Avatar billede clein1 Nybegynder
12. juni 2007 - 11:59 #16
vil så lige tilføje at jeg også bruger verbatim +r men jeg har stadig samme problem som trådstarter...
Avatar billede bruno1 Novice
23. december 2007 - 03:10 #17
er der ingen der vil have mine points så napper jeg dem selv :-)