Avatar billede killerloopen Novice
20. februar 2007 - 12:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Foretrukne netværk

Hej
Har følgende problem.

Installerede nedenstående efter Linksys's anvisninger og det kørte fint, men pludselig forsvinder den trådløse forbindelse.
Snakkede med Linksys support og de sagde at der var problemer med deres medfølgende software, så det skulle deaktiveres, og så skulle jeg bruge Windows egen netværkssoftware. Så langt så godt, det virker, men når jeg genstarter den maskine med USB Network Adapteren, glemmer den det foretrukne netværk og man skal manuel koble sig på det foretrukne netværk, hver gang maskine 2 har været genstartet. Det skal jeg ikke med min egen bærbare computer, hvad gør jeg forkert? (vil lige sige at jeg ikke sidder ved maskinen, så jeg kan ikke teste evt. løsningsforslag med det samme, men vil gerne høre om nogle forslag hvad jeg kan gøre)

Maskine 1: Linksys Wireless-N Broadband Router WRT300N - trådløs router
Maskine 2: Linksys Wireless-G USB Network Adapter with SpeedBooster WUSB54GS - netværksadapter

Med venlig hilsen
Ole
Avatar billede scifo Nybegynder
20. februar 2007 - 12:42 #1
Prøv at tilføje et netværk i stedet for bare at søge og logge på.?
Avatar billede killerloopen Novice
20. februar 2007 - 12:57 #2
Skulle det gøre nogen forskel?

Har det nogen betydning i denne samhæng om det er en krypteret forbindelse?
Avatar billede scifo Nybegynder
22. februar 2007 - 10:08 #3
Skulle det gøre nogen forskel?
-> Ja det burde sikre at den husker den.

Har det nogen betydning i denne samhæng om det er en krypteret forbindelse?
-> Nej, det skulle jeg ikke mene.

btw. Er det en arbejds computer? Tænker på om der er sat et opstartsscript på den?
Avatar billede killerloopen Novice
19. juli 2007 - 12:22 #4
Lukker.... manden fandt selv en løsning og ved ikke hvad han gjorde... ;o(