Avatar billede palmskov Nybegynder
24. februar 2007 - 11:51 Der er 7 kommentarer

flv cuepoints navigation

Jeg har en lang flv video, der indeholder en række cuepoints. Er det muligt og hvordan koder jeg et movieclip / knap, der får videoen til at hoppe til et specifikt sted?
Avatar billede _k Nybegynder
24. februar 2007 - 13:52 #1
Du kan gøre det på flere måder afhængigt af om du selv koder din stream eller om du anvender FLVPlayback komponenten.

Du kan se her for en forklaring: http://www.adobe.com/devnet/flash/articles/flvplayback_behaviors_05.html

Og det vigtige er noget i denne retning:
var c = dinVideo.findCuePoint("etEllerAndetCUEnavn");
dinVideo.seekSeconds(c.time);

Bemærk dog, at for at det skal virke som planlagt, SKAL den cue-position du spoler til være loadet hos brugeren. For at spole frem til noget der ikke er loadet endnu, skal du anvende en streaming server. F.eks. Flash Media Server 2 eller Red5.
Du kan derfor med fordel preloade hele din flv eller vente med at gøre "spole"-knapperne aktive indtil stedet der skal spoles til er loadet - det er dog en lidt mere tricky løsning....
Avatar billede mat Nybegynder
24. februar 2007 - 14:14 #2
Jeg mener nu godt at du kan hoppe til et cuepoint der ikke er hentet endnu, de står i metadata (tjek onMetaData).

mvh mat
Avatar billede _k Nybegynder
24. februar 2007 - 15:48 #3
Mat: Det er rigtigt at oplysningerne optræder i meatadata. Men når vi snakker progressiv download kan du jo ikke bede webserveren om at "springe" i loadningen af en fil. Du kan da heller ikke hente 2. halvdel af f.eks. et XML-dokument før du har loadet 1. del. Altså så længe vi snakker en "alm." Apache eller IIS webserver - det er jo (bla.) netop derfor streaming serveren er opfundet....

Men i princippet har du jo ret. Man kan godt hoppe derhen, men der er bare ikke noget at hoppe hen til ;)
Avatar billede mat Nybegynder
24. februar 2007 - 15:52 #4
Ja det er rigtigt at den nok skal hente det, før den afspiller, men du kan stadig godt bede flv'en om at hoppe til en position der ikke er loadet, hvor den så vil stå at vente til der er downloadet nok.

mvh mat
Avatar billede _k Nybegynder
24. februar 2007 - 16:10 #5
Så er vi helt enige :) - palmskov skal bare huske at fortælle brugeren at der stadigvæk er hul igennem og at forbindelsen ikke er gået i selvsving som vi kender det alt for godt fra bla. Realplayer filer.....
Avatar billede palmskov Nybegynder
24. februar 2007 - 17:19 #6
Tak _k og mat for den hurtige respons. Det drejer sig alligevel om en præsentation, der skal køre lokalt fra en CD, så problemet med loading er ikke aktuelt.

@_k:Tak for hjælpen. Har tjekket linket og det virker! Point til dig, men hvordan smider jeg dem til dig?
Avatar billede _k Nybegynder
24. februar 2007 - 19:58 #7
ahhh - jeg er selv blevet så vant til nettet, at jeg slet ikke tænker i løsninger udenfor ;)

Jeg har smidt et svar, så nu burde du kunne give mig point.