Avatar billede coder Nybegynder
24. februar 2007 - 17:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Exchange gensender aldrig ved greylisting

Hej!

Er der nogen der kender til problemet med at email sendt via Exchange aldrig gensendes hvis de bliver greylisted af modtageren?

Helt konkret prøver min Exchange kun én gang (iflg SMTP-loggen) - der får den at vide at den er greylisted. Men den prøver aldrig igen :S

Der er mange andre der har problemet (http://www.microsoft.com/communities/newsgroups/list/en-us/default.aspx?mid=df7bcd16-0306-4787-a358-3888c4e1198f&dg=microsoft.public.exchange.admin)
men jeg kan ikke finde en løsning.

Har I en?
Avatar billede screem_brille Novice
24. februar 2007 - 17:11 #1
hvad har du prøvet af løsninger ? (der er jo de første 3 nævnt på det link du selv kom med)
Avatar billede coder Nybegynder
24. februar 2007 - 17:14 #2
1) Jeg vil ikke smide den gennem en anden host, jeg vil sende selv.
2) Kan simpelthen ikke passe at jeg skal genstarte min SMTP hver dag.. og det hjælper jo heller ikke på at den genudsender (det sikrer blot fejlrapporter)
3) Har prøvet med at ændre timeouts - intet hjælper det... den gensender IKKE.
Avatar billede coder Nybegynder
24. februar 2007 - 17:38 #3
Det skal lige siges at når mailen bliver rejected (greylisted) af target SMTP-serveren, så gemmes mailen i SMTP temporary tables. Og genstartes maskinen inden timeout for mailen forsøges den leveret igen. Og dér går den så i gennem, da den ikke længere bliver rejected af target host'en.

Men ikke fedt konstant at skulle genstarte SMTP-servicen, for at få mails leveret!
Avatar billede cmoz Praktikant
24. februar 2007 - 23:21 #4
Hvad er dine settings i Delivery fanebladet for First, Second og Third Retry Interval, hvis du tager Properties for SMTP virtual server?

Det kunne jo være at dine settings står således, at der går for lang tid mellem 1. og 2. forsøg, og hvis der gør det vil den jo blive discarded af spamfilteret der bruger greylisting. Ved ikke om man kan sætte det til 0 i 2nd og 3rd, så at den kun prøver en gang, men så skal man nok have gjort det emd vilje.
Avatar billede coder Nybegynder
25. februar 2007 - 09:33 #5
mozz > Tak for svar! Som jeg skriver, så prøver den aldrig igen iflg. SMTP-loggen.  Så den bliver kun rejected den éne gang af SPAM-filteret. Så det er ikke pga. for høj værdi.
Men værdierne er:
1. 10
2. 10
3. 10
Subs. 15
12 timer
Exp timout 2

Så alt er som det skal være..
Avatar billede coder Nybegynder
07. marts 2007 - 07:05 #6
Kan det passe ingen har oplevet dette problem?
Avatar billede coder Nybegynder
05. november 2007 - 20:07 #7
var
Avatar billede pemo Nybegynder
07. oktober 2008 - 08:20 #8
Jeg har samme problem. Vil forske i det nu. Fandt du selv en løsning dengang?
Avatar billede coder Nybegynder
12. oktober 2008 - 20:05 #9
Jeg løste problemet ved at maile gennem min ISP's mailserver som så står for den videre kontakt.

Men måske dette er løsningen på problemet (har ikke selv testet):
http://www.experts-exchange.com/Software/Server_Software/Email_Servers/Exchange/Q_22904992.html