Avatar billede klingedrengen Nybegynder
24. februar 2007 - 18:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Meget langsom computer

Her der nogle der vil kigge på denne log.!

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 18:15:24, on 24-02-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\TPWRTRAY.EXE
C:\Programmer\TOSHIBA\Wireless Hotkey\TosHKCW.exe
C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\WINDOWS\System32\00THotkey.exe
C:\Programmer\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\D-Link\D-Link AirPlus G+ Wireless Adapter Utility\DWLGTI.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AcroRd32.exe
C:\PROGRA~1\MI1933~1\Office\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\brian klingenberg\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.benknuseren.info/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe
O1 - Hosts: localhost 127.0.0.1
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar4.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar4.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Tpwrtray] TPWRTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TosHKCW.exe] C:\Programmer\TOSHIBA\Wireless Hotkey\TosHKCW.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Portfolio] C:\Programmer\Microsoft Works\WksSb.exe /AllUsers
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [00THotkey] C:\WINDOWS\System32\00THotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mwavscan] "C:\Kaspersky\mwavscan.com" /s
O4 - HKLM\..\Run: [Picasa Media Detector] C:\Programmer\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Data Secure] C:\APPS\DataSecure\PBBckupUI.exe /HIDDEN
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: D-Link AirPlus G+ Wireless Adapter Utility.lnk = C:\Programmer\D-Link\D-Link AirPlus G+ Wireless Adapter Utility\DWLGTI.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.tdconline.dk/start
O16 - DPF: {41F17733-B041-4099-A042-B518BB6A408C} - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20020909/qtinstall.info.apple.com/qt505/dk/win/QuickTimeInstaller.exe
O16 - DPF: {DEB21AD3-FDA4-42F6-B57D-EE696A675EE8} (IP-Uploader Control) - http://asp04.photoprintit.de/microsite/10021/defaults/activex/ImageUploader3.cab
O20 - Winlogon Notify: SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE
O23 - Service: EPSON Printer Status Agent2 (EPSONStatusAgent2) - SEIKO EPSON CORPORATION - C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
Avatar billede kalp Novice
24. februar 2007 - 18:57 #1
ja jeg ser lige
Avatar billede kalp Novice
24. februar 2007 - 19:01 #2
Har du selv installeret denne?

C:\APPS\DataSecure\

Det ligner ikke noget spyware, så blot et spørgsmål.

men du skal gøre en ting..

Download denne scanner
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

genstart i fejlsikret tilstand.

lav en ny scan med hijackthis og sæt flueben ved denne linje

F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe

og vælge "fix checked" .. alt sammen i hijackthis.

start så den scanner du hentede før og lav en fuld scan og slå hele opsætningen til så den tjekker alt!
Avatar billede jacla Nybegynder
24. februar 2007 - 19:26 #3
Jeg bruger guiden "langsom computer" fra www.arlet.dk. (Fjerner spyware og gør din PC hurtig igen)

vh Jacla
Avatar billede kalp Novice
24. februar 2007 - 20:59 #4
jeg er skam også ved at gøre hans pc hurtig ved at han udføre de nævnte trin;)
Avatar billede klingedrengen Nybegynder
25. februar 2007 - 08:56 #5
Hej

Jeg prøver lige de forskellige ting og vender tilbage.
Avatar billede klingedrengen Nybegynder
25. februar 2007 - 22:14 #6
Mange tak for hjælpen.