Avatar billede lsimony Nybegynder
26. februar 2007 - 08:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Auto_open event

Jeg har i tidligere versioner af Excel benyttet følgende VBA for at få et excelark til at udføre bestemte handlinger ved åbning af regnearket:

sub auto_open()
..
end sub

Det virker ikke efter at vi har fået installeret Excel 2003 SP2. Er der et eller andet jeg lige skal have styr på? Eller defineres eventen på en anden måde?

Hilsen

Lars Simonÿ
Avatar billede supertekst Ekspert
26. februar 2007 - 09:05 #1
Prøv at indlægge dette i ThisWorkbook:

Sub workbook_activate
..
End sub
Avatar billede lsimony Nybegynder
26. februar 2007 - 09:43 #2
Det virker ikke. Min macro begynder ikke at køre når jeg åbner regnearket.

Lars
Avatar billede lsimony Nybegynder
26. februar 2007 - 09:44 #3
Kan det eventuelt være et eller andet security, som bevirker at min macro ikke vil køre ved opstart.

Lars
Avatar billede supertekst Ekspert
26. februar 2007 - 10:39 #4
Kommer der nogen melding?

Ellers prøv at sende den til: pb@supertekst-it.dk
Avatar billede lsimony Nybegynder
26. februar 2007 - 10:50 #5
Der kommer ingen fejlmeldinger.
Jeg kan desværre ikke sende arket til dig. Forretningshemligheder...

Er det ikke længere muligt at bruge Auto_open event i Excel 2003 SP2???

Lars
Avatar billede lsimony Nybegynder
26. februar 2007 - 13:02 #6
Har nu selv fundet fejlen. Rutinen checker en celle for indhold, hvor efter rutinen stoppes, hvis cellen har indhold. Cellen havde et indhold, fordi en eller anden havde opdateret regnearket uden at lade cellen være tømt for data.

Derfor er problemet løst.

Lars
Avatar billede supertekst Ekspert
26. februar 2007 - 13:52 #7
ok