Avatar billede lun Nybegynder
26. februar 2007 - 11:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilken slags Gameboy?

Min søn på 5½ er en ørn til computerspil. Men da Mor gerne vil have pc'en for sig selv, har hun nu lovet sønnike en Gameboy...

Jeg har set at der findes både Gameboy Micro og Advance. Hvilken er bedst, og hvorfor er Micro dyrere end Advance?

Skærmen skal være til at leve med, altså ikke for lille....
Avatar billede nielslt Nybegynder
26. februar 2007 - 17:18 #1
Jeg vil sige en Advance hvis det er mellem de to der. Men hvis det var synes jeg i skulle give ham en Nintendo DS Lite, Den kan både spille Gameboy Advance spil og Nintendo spil :) .
Avatar billede mtj111 Novice
27. februar 2007 - 15:07 #2
Advance var den første gameboy i sin klasse (forgængere var Gameboy Color og den sort/hvide Gameboy). Bl.a. er den svær at se, og den kræver at man sidder udenfor eller under en nogenlunde lampe, for at kunne *se* hvad der foregår på skærmen.

Micro'en er en vidreudvikling af advancen, bl.a. fik den belysning bag skærmen, hvilken gør at man ikke er bundet af en lampe o.l.

Gameboy SP er også en videreudvikling af Advancen, og den har også en bagbelyst skærm, men den er nu lavet som en klapsammen gameboy, hvilket beskytter den mere (mod ridser på skærmen osv.). Den kører på et genopladeligt batteri.

Micro'en, Advancen og SP'en er begge identiske rent specifikationsmæssigt.

Advance og Micro kan spille de samme spil (fra Gamboy Color og Gameboy Advance)...

Den nyeste Gameboy hedder Nintendo DS. Den er et kæmpe spring, bl.a. med dens 2 skærme (der begge er større end advance'ens og micro'ens) hvoraf den nederste er trykfølsom (giver mange flere spilmuligheder), meget bedre lyd, mulighed for ægte 3D-spil.
DS'en kræver i modsætning til Gameboys'ene ikke 2xAA, men kan oplades ligesom SP'en.

DS Lite er en videreudvikling af DS, og den har de samme tekniske specifikationer. Det nye i den er den MEGET forbedrede skærm (som er rigtig tydelig), den er blevet MEGET mindre, og så er den en del pænere end den originale DS.
Den har en større stylus (pennen du kan trykke på skærmen med), hvilket gør den lettere at holde på. Desuden er den mere strømbesparende end DS'en (= længere spilletid på en opladning)

DS'en og DS-lite'en kan både spille Gameboy Advance spil og DS-spil.

Hvis din søn også har nogle venner med en DS eller DS lite, så kan de spille og chatte sammen trådløst (det kræver ikke et kabel i modsætning til gameboys'ene).

Hvis du beslutter dig for at købe en DS, så *skal* du huske at se den tændt før du køber den. Nogle DS'er har nemlig pixelfejl eller en skærm der overdriver de gule toner.

Men, jeg vil helt klart vælge Micro'en af de to, da den er en videreudvikling af Advancen.

Michael :)
Avatar billede mtj111 Novice
27. februar 2007 - 15:09 #3
"Advance og Micro kan spille de samme spil (fra Gamboy Color og Gameboy Advance)"
skal være:
"Advance, Micro og SP kan spille..."
Avatar billede lun Nybegynder
28. februar 2007 - 22:53 #4
mtj111
Tak for dit meget fyldestgørende svar. Jeg studerer det og sammenligner via nettet. Tak igen.