Avatar billede soldier007 Nybegynder
25. november 1999 - 15:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Registre Filtype

Da jeg har lavet et lille program som skal bruge sine egne filtyper, så kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan man kan registrer en filtype så den valgte filtype altid bliver åbnet med mit program, og så jeg kan vælge hvilket ikon filtypen skal have .... hvordan kan jeg gøre det ??
og for den sags skyl skal jeg vel også have at vide hvordan man så får programmet automatisk til at ligge teksten i iflen ind i et tekst felt ;)
                                                plz help me
Avatar billede lowrider Nybegynder
25. november 1999 - 17:37 #1
Det er nok et eller andet sted i registreingsdatabasen (regedit.exe)

Det nemmeste er nok at bruge et installationsprogram til at lave et ...ja installationsprogram og lave registreringerne der.

Mange af dem kan registre filtyper uden du selv skal lave noget.
Avatar billede soldier007 Nybegynder
25. november 1999 - 18:20 #2
Det kunne jeg nu godt selv regne ud ;)
Det jeg skulle bruge var HVORDAN ... altså f.eks hvor i registrerings databsen oplysningerne gemmes, eller hvor windows nu gemmer disse oplysninger
Avatar billede soldier007 Nybegynder
25. november 1999 - 18:25 #3
NÅ hehe ... jeg fandt stedet nu

så jeg snupper selv pointene .... sorry
Avatar billede lowrider Nybegynder
26. november 1999 - 08:10 #4
Hvordan?
Avatar billede soldier007 Nybegynder
26. november 1999 - 13:42 #5
faktisk ret let .... jeg laver i mit program bare en reg fil og kører den der fra ;) måske lidt primitivt .. men hvad fann det virker jo ;)
Avatar billede ranger Nybegynder
26. november 1999 - 23:20 #6
Du kunne jo også oprette nøglerne og værdierne fra VB, men det kræver selvfølgelig et par liniers kode, så din løsning er simplere da du bare skal oprette en tekstfil, og fyre den af....

/El Ranger...