Avatar billede larsen1 Nybegynder
07. marts 2007 - 22:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Står UL for underlig liste?

Jeg sidder og kæmper med en ul li menu som gerne skulle skifte baggrundsfarve ved mouseover. Den skulle gerne lave mouseover og være klikbar selvom man ikke har musen over teksten.

Problemet er bare at med mindre jeg har et billede liggende inden listen virker det ikke i IE 6.

Jeg har lavet to eksempler:
Denne virker fordi der er et billede før listen:
http://www.raketfart.dk/underligmenu/v1.html
Denne virker ikke - den eneste forskel er at billedet er fjernet:
http://www.raketfart.dk/underligmenu/v2.html

Er der nogen der kan forklare denne underlige css-opførsel?
(jeg har lavet styledefinitioner i html-siderne for at gøre det lidt nemmere)
Avatar billede rowl Nybegynder
07. marts 2007 - 23:00 #1
Jeg kan ikke forklare opførslen, bortset fra at IE alle dage har været noget værre noget.

Dog tror jeg det løser dit problem hvis du tilføjer
width:200px;
til
#sidebar ul li a {}
Avatar billede larsen1 Nybegynder
07. marts 2007 - 23:48 #2
Ja, du har fuldstændig ret... Tak for det.
Avatar billede olebole Juniormester
09. marts 2007 - 14:06 #3
<ole>

Det er der såmænd ikke spor mærkeligt i. Der er ingen standard på dette område og browserne virker derfor lidt forskellig. I IE skal elementet således have 'layout', før mouse-events virker over hele elementet  ;o)

/mvh
</bole>