Avatar billede beef12 Nybegynder
10. marts 2007 - 08:18 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

MaxLength på TextBox komponenten

Hey

Når jeg benytter maxlength på en textbox, eksempelvis

<asp:Textbox MaxLength=5 runat=server ID=test />

Så sker der ikke nogen begrænsning af bruger indtstning. Det logiske ville være at textbox'em i ovenstående eksempel, kun tillader at man indtaster 5 karakter.

Hvorfor virker det? Hvad kan jeg så ellers anvende for at opnå denne form for funktionalitet?
Avatar billede helmet Nybegynder
10. marts 2007 - 08:45 #1
Kan være fordi du ikke omkranser din attributter med gåseøjne hvilket er krævet i asp.net.
<asp:Textbox MaxLength="5" runat="server" ID="test" />
Avatar billede beef12 Nybegynder
10. marts 2007 - 11:15 #2
ah det er vist ikke krævet. Den foreslår selv at det gøres uden når man auto-completer.
Men jeg testede lige - uden forandret virkning.

Har det måske noget at gøre med at TextMode er sat til Multiline?
Avatar billede helmet Nybegynder
10. marts 2007 - 12:16 #3
Ja maxlength her ingen effekt i multiline textbox.
Så bliver du nok nødt til og lave et javascript der holder styr på antallet af tegn.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. marts 2007 - 21:03 #4
på en multiline skal du bruge javascript som helmet skriver.
Jeg plejer at bruge:
OnKeyDown="if (this.value.length > 100) {this.value =this.value.substring(0, 100);}"
I dette tilfælde er begrænsning 100 tegn.
Avatar billede beef12 Nybegynder
10. marts 2007 - 22:03 #5
Tak skal I ha'. I må begge meget gerne smide et svar.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. marts 2007 - 23:19 #6
svar :)
Avatar billede helmet Nybegynder
11. marts 2007 - 00:10 #7
Ok, et svar