Avatar billede prog112 Nybegynder
10. marts 2007 - 11:39 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Znote 6615WD

Hvorfor kan man ikke købe en 64bit Windows Vista til Znote 6615WD ?

Der er kun en 32 bit version hos zepto. Se http://www.zepto.dk/Shop/Configurator.aspx?configurationid=49&notebookid=135 .
Avatar billede screem_brille Novice
10. marts 2007 - 14:34 #1
fordi det er en 32bit cpu der sidder i
Avatar billede huset Praktikant
10. marts 2007 - 15:02 #2
SB > Det kommer da sandelig an på hvilken processor vi snakker om!

T5600
T7200
T7400
T7600

Er 64bit, så forstår ikke du smider et svar SB???
Avatar billede huset Praktikant
10. marts 2007 - 15:06 #3
Hvad angår 2250 så er det en, T2250=1733 MHz 533 MHz Quadpumped FSB

Disse processorer er skrabede versioner af Standard Voltage modellerne med 667 MHz FSB. Disse processorer udmærker sig ved at have en lavere FSB, men samtidigt være forholdsvis hurtige da der er 2 aktive kerner at finde. Denne processor er et godt valg til folk som har brug for en processor som dækker alle deres normale behov. De vil desuden ofte være at finde i billigere bærbare, hvilket man ikke skal lade sig narre af – de er udmærket til den normale forbruger alligevel.
Tag disse processorer hvis du ønsker ok ydelse og dualcore i en billig bærbar
Avatar billede huset Praktikant
10. marts 2007 - 15:10 #4
64bit benævnes også med EMT64T af Intel, eller AMD64 af AMD. Denne teknologi er en opgradering fra nutidens kendte 32-bit, der gør det muligt at have over 4 GB RAM i laptoppen, og afvikle 64-bit operativ systemer såsom Linux, Windows XP Professional x64 og Windows Vista x64. Et sådan 64-bit operativ system er krævet for at kunne udnytte 64-bit programmer. Den største forskel mellem 32-bit og 64-bit programmer for den normale bruger, er at 64-bit programmer oftest er en smule hurtigere end tilsvarende 32-bit programmer, og samtidigt en smule mere stabile. Desværre så er 64-bit software ikke særlig udbredt og kun ca. 1 % af alt software kommer også i 64-bit versioner. Langt det meste 32-bit software kan dog godt køres under 64-bit operativ systemer.
64-bit være vanskeligt at få til at køre 100 %, men med Windows Vista x64 skulle dette være noget der er fortid nu. Næsten alle processorer er i dag 64-bit, og dette øger fremtidssikringen på dem, da de så vil kunne udnytte at 64-bit er lidt hurtigere og mere stabilt – forudsat at man altså køber et 64-bit OS.
Avatar billede screem_brille Novice
10. marts 2007 - 17:00 #5
huset det er en 430 det er ikke en 64bit
Avatar billede huset Praktikant
10. marts 2007 - 17:48 #6
Ja, hvis det er den markeret model. Hvem siger han ikke henviser til en af de underliggende
Avatar billede prog112 Nybegynder
10. marts 2007 - 18:16 #7
Selvfølgelig taler jeg om 64 bit-CPU'erne - det burde være til at regne ud! Vista 64-bit kan ikke køre på 32 bit processorer. Det er vel logik for den mest forstoppede burhøne.

"Hvorfor kan man ikke købe en 64bit Windows Vista til Znote 6615WD ?"

Med dette spørgsmål mener jeg naturligvis: Er der problemer med Vista 64-bit på Zepto's maskiner?  Hvilke erfaringer har du med vista 64 bit på Zepto's maskiner ?
Avatar billede huset Praktikant
10. marts 2007 - 19:49 #8
prog112 >
Ja, jeg tog også udgangspunkt i du mente en 64bits processor ;D

Nej, der er ikke problemer med Znote´s og 64bit. Dog er der pt en del problemer med diverse programer. Dette er ikke bare gældende for laptops, men også for stationære maskiner, så dette skal ikke være grundlaget for at takke nej til 64bit applikationer. Dette vil jo klart løses hen af vejen :D

De nye maskiner vi tester på laptopworld.dk er leveret med Vista, så du kan følge med den næste tid da der vælter ind med 64bits operativsystemer på testmodellerne.

Jeg vil klart tage 64bit personligt.
Avatar billede prog112 Nybegynder
10. marts 2007 - 20:03 #9
Ok. Ja der går nok lidt tid inden diverse programmer kører ordentligt under 64-bit versionen.
Avatar billede huset Praktikant
10. marts 2007 - 20:06 #10
Helt sikkert!
Du spørger bare, men husk at lukke når du er tilfreds med supporten
Avatar billede huset Praktikant
10. marts 2007 - 20:07 #11
Jeg ville vente med at handle indtil maj. Zepto smider snart nye modeller på markedet ;D
Avatar billede prog112 Nybegynder
10. marts 2007 - 20:18 #12
Ok - det er et godt tip. Jeg venter.
(jeg har givet dig points)
Avatar billede huset Praktikant
10. marts 2007 - 20:21 #13
Ja, siger mange tak.
De releaser nok i April, men torr ikke du skal satse alt på dette. Vi får hvis alt går vel - en af de nye til test snart.
Avatar billede prog112 Nybegynder
10. marts 2007 - 21:11 #14
Ok - jeg holder øje med zepto.dk + laptopworld.dk :-)
Avatar billede huset Praktikant
10. marts 2007 - 21:12 #15
Går nok ca 4 uger