Avatar billede sjoske Novice
11. marts 2007 - 18:11 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

\windows\system32\config\system mangler eller er beskadiget.

Hej derude.

Efter at have lavet en systemgendannelse, er der gået noget galt.
Computeren kan ikke længere loade Windows, men skriver blot \windows\system32\config\system mangler eller er beskadiget.
Man kan så forsøge at reparere filen via installations-cd'en og genoprettelsesprotokollen.
Har prøvet det, men ved ikke hvordan man gør det.
Er der nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2007 - 18:21 #1
Prøv først at starte i fejlsikret tilstand hvis det er muligt, og vælg -->sidst kendte system der virkede eller noget i den retning
Avatar billede sjoske Novice
11. marts 2007 - 18:23 #2
Det har jeg prøvet, men det virker ikke.
Avatar billede haverslev Novice
11. marts 2007 - 18:28 #3
Avatar billede sjoske Novice
11. marts 2007 - 20:03 #4
haverslev

Linket hjalp mig så meget at windows nu begynder at loade, men det går istå og skærmen forbliver sort.
Den kommer ikke videre
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2007 - 20:10 #5
Jeg tror ikke du slipper for at lave en komplet pepair http://www.helgec.dk/xp-repair.html
Avatar billede haverslev Novice
11. marts 2007 - 20:14 #6
Prøv at udføre dette i stedet for, det er dog ikke sikkert at du kommer videre end du er i kommet via første link:
Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1                (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter

Hvis ikke det hjælper, så prøv med en Repair af Windows XP:
Hvis du har din XP cd, så kan du udføre nedenstående, Du mister ikke noget ved det.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.

Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;
2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se, at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine nuværende indstillinger, dokumenter, programmer og skrivebordet udseende er også intakt, men nu skulle du gerne være sluppet af med dine fejl og mangler.
Dog skal der gøres opmærksom på at alle updates skal lægges ind igen. Desuden skal nye opdaterede drivere, som man selv har lagt ind, installeres igen.
Avatar billede sjoske Novice
12. marts 2007 - 18:05 #7
haverslev

Dit link, der hjalp mig lidt på vej, ledte videre til dette link: http://support.microsoft.com/kb/307545/da
Men nu er sagen den, at efter jeg lavede denne manøvre: COPY C:\WINDOWS\REPAIR\SYSTEM C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG, kan jeg ikke komme ind på genoprettelsesprotokollen, da den nu spørger efter adminstratorkoden. Der har aldrig været nogen kode der, men nu er det pludselig. Så nu er jeg lidt lost, for hvad kan den kode dog være ?
Avatar billede haverslev Novice
12. marts 2007 - 19:32 #8
Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter
Avatar billede sjoske Novice
12. marts 2007 - 19:36 #9
Det ved jeg godt. Men den forlanger altså en kode nu. Det har den ikke gjort før. Det er efter at jeg kopiede system-filen fra repair mappen til system32\config mappen.
Avatar billede haverslev Novice
12. marts 2007 - 19:47 #10
Det lyder ikke så godt, når du ikke bruger eller har brugt nogen kode kan du ikke "gætte" dig frem til den rigtige og komme videre af den vej.
Så du skal nok prøve med en repair istedet for.
Avatar billede sjoske Novice
12. marts 2007 - 19:54 #11
Det kan jeg heller ikke, da den ikke kan genkende min windowsinstallation.
Jeg må nok bare formatere skidtet og installere forfra.
Avatar billede haverslev Novice
12. marts 2007 - 20:18 #12
Det lyder mærkeligt og kan ikke lige pege på en mulig årsag til det skete, men som du selv er inde på, så er der er nok ikke så mange muligheder tilbage end at starte på en frisk.
Har du noget som skal reddes, så er der mulighed for at hente data med disse:
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm

http://www.helgec.dk/lost%20data.html
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2007 - 20:20 #13
Kan dit filsystem heller ikke genkendes
Avatar billede sjoske Novice
12. marts 2007 - 20:57 #14
Jo, filsystemet kan genkendes og den kan også se at der er et styresystem, men ikke hvilket styresystem. Derfor er der ingen andre muligheder for reparation, end genoprettelsesprotokollen, og den vil have en administratorkode nu. Hvor den så har det fra, ved jeg ikke.
Men ligemeget nu. Jeg har formateret og er ved at geninstallere.
Tak for jeres hjælp trods alt. Giv nogle svar, så kan I dele pointene :-)
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2007 - 21:17 #15
jeg skal ingen point ha
Avatar billede haverslev Novice
12. marts 2007 - 21:21 #16
;o)