Avatar billede nomis Praktikant
12. marts 2007 - 00:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mailinglister på apache server

Hej

Jeg leder efter et stykke software, som kan sætte en mailserver op på min computer, til brug af en mailingliste. Jeg har set på et par stykker, men kan ikke helt finde ud af om de kan det jeg leder efter:
Jeg søger mulighed for at når en mail modtages hos serveren, skal den sende den over til et PHP-script, som så kan videresende den til de relevante modtagere. PHP-scriptet kan jeg sagtens selv skrive, men jeg skal altså bruge mailserveren.

Dette kendes fra eksempelvis Yahoo!-grupper, Groupcare og andre mailinglister. Softwaren må gerne være billig/gratis/open source. Er det muligt?
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. marts 2007 - 00:10 #1
Kik på Qmail, der er en mail server, der bl.a. er lavet til at virke som list server. Der findes en bog om opsætning af Qmail, der har et helt kapitel om list servere. Jeg prøver lige at finde et par links
Avatar billede nomis Praktikant
12. marts 2007 - 00:27 #3
tak , men jeg kører Windows, og Qmail er kun til Unix/Linux, desværre. Har set lidt på den her liste: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mail_servers#Comparison_of_mail_servers, men kan ikke helt finde ud af hvad de enkelte servere kan.
Avatar billede nomis Praktikant
12. marts 2007 - 00:33 #4
Jeg tror måske mit bedste shot er Apacke James, men så vidt jeg kan se, kræver det at man kan kode i JAVA for at håndtere de indkommende e-mails. Er der nogen, som har erfaringer med James, og ved mere om hvorvidt det jeg ønsker er muligt?