Avatar billede club-p Nybegynder
13. marts 2007 - 09:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Genvejs tast til hoved dokument

Hej eksperter..

Jeg har lavet et regneark som indholder en masse faneblade. Jeg har lavet et faneblad som hedder "forside", hvorfra man kan navigerer i hele regnearket. Men problemet er når man skal tilbage til forside igen. For det tager 2 min hvergang jeg skal bladere alle fanebladene igennem for at finde fanebladet "forsiden".

Mit spørgsmål er så om man ikke kan lave en genvejs tast inde i excel til mit faneblad som hedder "forside". Kan man det og hvordan gør man det??

Er der ellers nogle andre ideer til hvordan man let kan vende tilbage til fanebladet "forside" uden af man skal til at lede alle fanebladene igennem ??
Avatar billede excelent Ekspert
13. marts 2007 - 10:02 #1
sub Forside()
sheets("Forside").activate
end sub

tildel koden en genvejstast
Avatar billede club-p Nybegynder
13. marts 2007 - 10:34 #2
jeg er rimelig ny i excel.. kan du ikke skære det helt ud i pap det jeg skal gøre. Hvilke knapper skal jeg trykke på og hvor skal jeg indsætte den kode du skrev, og hvordan fortæller jeg excel at koden skal tildeles en genvejs tast..
Avatar billede excelent Ekspert
13. marts 2007 - 10:59 #3
1. kopier koden herfra (CTRL+c) og retur til din projektmappe
2. tast ALT+F11
3. Vælg Module i menuen Insert
4. paste koden i vindue til højre (CTRL+v)
5. tilbage i arket taster du ALT+F8
6. vælg Indstillinger og tast fx. l som genvejstast
ok
Avatar billede excelent Ekspert
13. marts 2007 - 11:15 #4
Et dobbeltklik kan også anvendes i stedet for en genvejstast
med lidt kode
Avatar billede tobler Nybegynder
13. marts 2007 - 16:21 #5
Højreklik i nederste venstre hjørne, hvor du kan bladre mellem fanebladene, hvis du har flere end der kan være i listen, så vælg "more sheets" hedder det på engelsk, så i den danske version er det nok "flere ark"
Avatar billede excelent Ekspert
19. marts 2007 - 22:17 #6
?
Avatar billede excelent Ekspert
21. marts 2007 - 17:59 #7
husk at lukke