Avatar billede oconradsen Nybegynder
15. marts 2007 - 13:00 Der er 2 kommentarer

Nvidia Quadro FX540 defekt billede efter linux install

Jeg har fået et stort problem med mit ellers fine PNY quadro FX540 Nvidia grafikort.

Jeg har installeret Linux på min PC, det gik fint og skærmen kørte fint vist nok 1024x768, jeg kørte med en remote terminal fra en anden pc , så efter et stykke tid slukkede den primære skæm, jeg regnedem med at det var pause-skærm, men ak, da jeg genstartede
PCen er der fuld af striber og pletter og skygger på BIOS billedet,
hvis jeg booter og starter windows xp i fejlsikker tilstand kommer den op i 640x480 billedet er næsten ok men der er lidt striber m.v. som forandrer sig når jeg kører musen henover, f.eks. kan striberne helt forsvinde hvis jeg kører fra venste mod højre over et område.  Hvis jeg starter windows op normalt, starter  maskinen
med windows logo, men når den skifter til højere skærm opløsning kommer der sort skærm.
Er mit kort gået i stykker?  kan der være noget "bios" der kan lægges ind for at reparere eller findes der noget SW der kan teste et grafikkort?  det er et pænt dyrt kort så jeg er lidt ærgelig !!
Avatar billede venturer Nybegynder
15. marts 2007 - 13:31 #1
Det vil være en rigtig god ting hvis du kan prøve at sætte et andet GFX kort i din maskine. Se om problemet stadig er det. Evt. også prøve at sætte dit Quadro kort i en anden maskine.

Umiddelbart lyder det som defekt hardware :(
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2007 - 14:16 #2
Har du prøvet skærmen på en anden computer??