Avatar billede kills Nybegynder
15. marts 2007 - 13:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forskellen på VGA OG HDMI stik?

Hey
Jeg sidder her med mit mediecenter, et scaleo E6400 fra F. Siemens

Lige nu har jeg det tilsluttet via scart kabel, men billedet er ikke så godt

i mediecenteret er der udgange til VGA og HDMI
Mit spørgsmål er nu hvad er forskellen, ud over at HDMI er nyeste, men hvad er det lige det kan som VGA ikke kan ? eller er der overhovedet nogen forskel i kvalliteten af billedet ?

Tænkte også på, lyd kan ikke blive overført via et alm VGA kabel ?

ydermere har jeg fået et HDMI stik med, men problemet er at jeg ikke kan få det til at virke, umiddelbart burde det jo virke når jeg sætter det i mediecenter og tvet. Tvet er en fladskærm m. hd ready fra ACER med 2 Hdmi udgange, har prøvet begge dog udenn held..

Nogen der kan hjælpe mig lidt her ?

Mange venlige hilsner Daniel
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2007 - 13:52 #1
VGA er et analogt signal, HDMI /DVI er et rent digitalt signal (hvilket er at foretrække)
Avatar billede kills Nybegynder
15. marts 2007 - 13:59 #2
Så der er altså ikke lyd på et VGA ?
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2007 - 14:10 #3
nej det er kun med HDMI der kan overføres.
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2007 - 14:10 #4
der = det