Avatar billede dennish Nybegynder
18. marts 2007 - 20:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

margin i tabel

hvordan laver jeg en margin i min tagel så min tabel f.eks. starter 10 px. inde  på min side
Har lavet følgede men det virker ikke rigtgt

<table class="mar" width ="100%" cellspacing="0" border="0">
...
</table>
og i min css fil skriver jeg følgede

table.mar {
¨margin-left:10px
}

Nogle der ved hvad jeg gør forkert ?
Avatar billede apo Praktikant
18. marts 2007 - 20:57 #1
Bruger du en valid DOCTYPE øverst i dine dokumenter?

Et eksempel på en valid DOCTYPE: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
Avatar billede apo Praktikant
18. marts 2007 - 20:59 #2
Prøv i øvrigt at fjerne width="100%" - hvis dit table har en bredde på 100% af vinduets bredde, kan du jo ikke klemme en margin på 10px ind i venstre side. Der findes ikke 100% + 10px ;o)
Avatar billede jokkejensen Novice
18. marts 2007 - 23:08 #3
man kan godt sige 100% + 10px left margin.. bliver bare bredere end det element det ligger i.

Men du er ikke kommet til at lave det " tegn inde i din CSS fil også ?

table.mar {
>¨<margin-left:10px
}

det skal bare være:

table.mar {
margin-left:10px
}
Avatar billede roenving Novice
19. marts 2007 - 00:34 #4
Jeg tror jokke har fat i problemet !-)
Avatar billede dennish Nybegynder
20. marts 2007 - 14:28 #5
jokke>> det virker smider du ikke lige et svar
Avatar billede dennish Nybegynder
01. december 2008 - 10:34 #6
lukker spørgsmålet. Sig til hvis i føler jer snydt for point. For så kan jeg oprettet et nyt spørgsmål så i kan få point