Avatar billede pablopablo Nybegynder
19. marts 2007 - 14:46 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Skjul aspx filnavn i url

Hejsa...

Jeg har lavet en asp.net 2.0 side, hvor jeg ønsker at skjule navnene på div. aspx filer i selve url'en i browseren.

Således at url'en altid forbliver fx. www.abc.dk uanset hvilken side brugeren klikker på.

Hvordan opnås dette?

På forhånd tak

Mvh.

PabloPablo
Avatar billede arne_v Ekspert
19. marts 2007 - 14:49 #1
du kan ikke lide bookmarks ?  :-)
Avatar billede kalp Novice
19. marts 2007 - 14:51 #2
Avatar billede keysersoze Guru
19. marts 2007 - 17:03 #4
Hvis der _kun_ må stå domænenavnet vil en URL-rewrite ikke kunne gøre det - så er eneste mulighed at benyttes frames/iframes.
Avatar billede pablopablo Nybegynder
19. marts 2007 - 18:36 #5
keysersoze >> Okey...hvordan ser det ud? er det besværligt?
Avatar billede keysersoze Guru
19. marts 2007 - 18:56 #6
på ingen måde - det er bare en elendig løsning; http://www.html.dk/artikler/00047/
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
19. marts 2007 - 19:09 #7
eller skrive det hele på en side via Multiview, UserControl og Session/Cookies
Avatar billede keysersoze Guru
19. marts 2007 - 19:15 #8
eller AJAX :)
Avatar billede pablopablo Nybegynder
19. marts 2007 - 19:15 #9
Altså...jeg har et side, hvorpå der er et link til en anden side...det er faktisk kun en enkelt side som skal poppe frem, ikke en "hel" hjemmeside... det er blot forbi at at ikke kan få lov til at lægge den anden side på samme server.

Så jeg er ret ligeglad hvordan det laves, bare det virker, så er den letteste løsning at foretrække!

Vil meget gerne se et eksempel i action! anyone??
Avatar billede keysersoze Guru
19. marts 2007 - 19:38 #10
lav én stor frame hvori du lægger din side - og lav dit link som normalt.
Avatar billede pablopablo Nybegynder
19. marts 2007 - 19:49 #11
Okey...det vil jeg prøve senere...BTW, kan man godt gøre sådan, at der slet ikke vises nogen url...ligesom en normal "popup"? det ville faktisk være det bedste!
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
19. marts 2007 - 19:54 #12
hvis det er fra et andet domæne, så er keyseroze løsning bedst. Det vil vel lykkes såfremt at de andre ikke har et script, som ikke tillader visning i frames på andre domæner.
Avatar billede keysersoze Guru
19. marts 2007 - 19:57 #13
Avatar billede keysersoze Guru
07. april 2007 - 16:46 #14
lukketid?