Avatar billede overload.dk Nybegynder
26. november 1999 - 10:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan man lave et lille chat program?

Hej!

Jeg er lige begyndt at programmere i MS Visual Basic, og vil gerne vide noget om hvordan man sender værdier fra program til program gennem et LAN nætværk.

Dvs.

Client Program:
Sender besked til "bruger",

Andet client program:
modtager værdi og viser den på skærmen.

- altså ligesom WinPOPUP

- som sagt er jeg helt ny inden for dette, og vil derfor gerne have så præcise svar som muligt!

- på forhånd tak!

Mvh
Peter Loft Jensen
Overload.dk
Avatar billede lowrider Nybegynder
26. november 1999 - 10:57 #1
Derhjemme har jeg et meget godt eksempel på et chat program.

Hvis du giver dig din e-mail addresse kan jeg sende det til dig (hvis jeg kan finde det).
Avatar billede brian Nybegynder
26. november 1999 - 10:58 #2
Der er et ekempel på vej på din mail
Avatar billede overload.dk Nybegynder
26. november 1999 - 12:29 #3
min e-mail er peter@overload.dk

>>Brian, du må godt sende det hele, for jeg er som sagt helt grøn bag ørene når det gælder visuel basic. Jeg har prøvet de to ting du sendte til mig, men kan ikke rigtig få dem til at virke, jeg har ændret ip-adresse osv.
Forresten er det et problem jeg kører på WinNT?
Avatar billede jepper Nybegynder
26. november 1999 - 17:42 #4
Hey, var det egenlig ikke meningen her på Eksperten, at man skulle offentliggøre sine svar?!?

eller eventuelt at lave et link til dem?

*/Jepper
Avatar billede fico Nybegynder
26. november 1999 - 18:12 #5
Kan du ikke også sende det til fico@sol.dk
Avatar billede fico Nybegynder
26. november 1999 - 18:12 #6
Nærmere sagt til pb@dui.dk
Avatar billede joern Nybegynder
26. november 1999 - 19:09 #7
Jeg har lavet et 16-bit program til formålet (med VB 3 altså).  Det kan ses og evt. downloades fra http://www.jkfsoft.dk/side7.htm  Programmet er freeware, men jeg giver ikke kildekoden i sin helhed bort.  Den er også stor, synes jeg.
Jeg anvender ascii-filer til at gemme data i, - hvis du downloader kan du se formaterne -, og også til at holde rede på aktive personer.  Der er mulighed for 6 "konferencer".  Data lagres på én maskine, og de øvrige indstilles via ini-filer til at gemme og hente dér.  En timer opdaterer begivenhederne hvert 15'ende sekund.  Af og til sletter en timer replikker ud over 200 for at filerne ikke bare skal vokse og vokse.

M.v.h.  Jørn (jt.jkfsoft.dk)
Avatar billede ranger Nybegynder
26. november 1999 - 23:13 #8
Jeg skrev et sådan lille program til et kursus i netværkprogrammering vha. VB en gang. Det fylder ca. 10-20 linier i alt (for både klient og server).

Jeg er bare træt af at folk ikke gider give mig point for min svar (selv om de er rigtige, og de eneste).........

/El Ranger.
Avatar billede driis Nybegynder
28. november 1999 - 01:15 #9
>> lowrider / brian

Gider i sende eksemplet til mig også? - jeg sidder og roder med noget lignende
Avatar billede driis Nybegynder
28. november 1999 - 01:16 #10
Ups... I skal vel have en email at sende til...
driis@mobilixnet.dk
Avatar billede joern Nybegynder
28. november 1999 - 11:47 #11
Til Driis.
Hvis du vil have kode-dele fra mig må du forinden downloade programmet og bekræfte til mig, at du har det installeret.

M.v.h.  Jørn
Avatar billede overload.dk Nybegynder
03. januar 2000 - 17:04 #12
Har selv fundet ud af noget godt kode, fundet på http://www.planet-source-code.com

dårlig programmering i de programmer jeg modtog gennem e-mail - sorry.

Mvh
Overload.dk
Avatar billede kantoraza Nybegynder
14. februar 2003 - 22:24 #13
Du kan også prøve mit:

"Chat.zip" er navnet.

http://medlem.jubii.dk/download/

- NorthCode