Avatar billede Manderss Nybegynder
20. marts 2007 - 07:56 Der er 6 kommentarer

Windows SBS bruger 75-80 CPU Usage konstant

Det virker som at jeg har en periodisk fejl på min SBS server. Serveren skal nu genstartes en gang om ugen.

Beskrivelse:
Når serveren har kørt 5-6 dage bliver svartiderne fra serveren helt umulige, det er ret let at identificere da det tager ca. 10 sek. af få musen's markør at flytte sig fra venstre til højre side af skærmen på serveren.

Jeg har sammenlignet alle processer fra en genstart med de processer der kører efter 5-6: Den store forskel ligger i to processer:

sqlservr.exe (SBS Monotoring) fra 41.000 til 1.700.000 mem usage
store.exe fra 24.000 til 650.000 mem usage
+ at CPU Usage ligger omkring 75-80% konstant

Har forsøgt at genstarte begge processer men det virker ikke til at gøre nogen forskel.

Hvordan kan jeg fejlfinde?
Avatar billede screem_brille Novice
20. marts 2007 - 08:03 #1
hvor meget ram har du i maskinen ?
Avatar billede Manderss Nybegynder
20. marts 2007 - 08:17 #2
Der er monteret 4 GB Ram.
Avatar billede screem_brille Novice
20. marts 2007 - 08:22 #3
og du har /3gb switchen i din boot ini fil ?
Avatar billede Manderss Nybegynder
20. marts 2007 - 10:05 #4
Nej, der er ikke nogen /3gb switch  boot.ini
Avatar billede movingrok Nybegynder
04. juni 2007 - 00:34 #5
Har du installeret alle service packs? Har du et antivirus program installeret og evt. hvilket? F-secure havde på et tidspunkt en program fix for et sådan problem.
Avatar billede Manderss Nybegynder
04. juni 2007 - 19:28 #6
Ja vi har Panda Admin Secure installeret på serveren. Jeg har Panda  lidt mistænkt for at være skyld  en del af dette, da Panda nemlig bruger sqlservr.exe som er de helt store processer efter 5-6 dage, (ca. 550 k). Jeg forsøge mig lige med dette F-secure.. og vender tilbage med en status