Avatar billede dittlau Nybegynder
22. marts 2007 - 11:56 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

HiJackthis log + HaxLog til gennemsyn

Er der en venlig sjæl der vil gennemgå disse logs. Har en kunde, der har fået aktiveret regning.exe fra en mail.

Mvh

/Dittlau
Avatar billede dittlau Nybegynder
22. marts 2007 - 11:59 #1
Smider lige logger med også:

HiJackThis:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\DefWatch.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\Rtvscan.exe
C:\WINDOWS\system32\slserv.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\vptray.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\PROGRA~1\MYWEBS~1\bar\2.bin\mwsoemon.exe
C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\TightVNC\WinVNC.exe
C:\WINDOWS\system32\notepad.exe
C:\Documents and Settings\Term3\Skrivebord\HJT\hjtspecial.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
R3 - URLSearchHook: (no name) - {00A6FAF6-072E-44cf-8957-5838F569A31D} - C:\Programmer\MyWebSearch\SrchAstt\2.bin\MWSSRCAS.DLL
O2 - BHO: MyWebSearch Search Assistant BHO - {00A6FAF1-072E-44cf-8957-5838F569A31D} - C:\Programmer\MyWebSearch\SrchAstt\2.bin\MWSSRCAS.DLL
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: mwsBar BHO - {07B18EA1-A523-4961-B6BB-170DE4475CCA} - C:\Programmer\MyWebSearch\bar\2.bin\MWSBAR.DLL
O3 - Toolbar: My &Web Search - {07B18EA9-A523-4961-B6BB-170DE4475CCA} - C:\Programmer\MyWebSearch\bar\2.bin\MWSBAR.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\vptray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinVNC] "C:\Programmer\TightVNC\WinVNC.exe" -servicehelper
O4 - HKLM\..\Run: [SetecCertUtil] C:\Programmer\Setec\Web and Email Security\Certutil.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UserFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -u
O4 - HKLM\..\Run: [MyWebSearch Email Plugin] C:\PROGRA~1\MYWEBS~1\bar\2.bin\mwsoemon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [LDM] C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MyWebSearch Email Plugin] C:\PROGRA~1\MYWEBS~1\bar\2.bin\mwsoemon.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe
O8 - Extra context menu item: &Search - http://edits.mywebsearch.com/toolbaredits/menusearch.jhtml?p=ZNxpt119YYDK
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'rsvp32_2.dll' missing
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://ak.exe.imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/ei/SmileyCentralFWBInitialSetup1.0.0.15.cab
O16 - DPF: {C07E5288-22FB-11D7-962E-0004AC77C761} (Dataloen.ctlVirtuelDesktop) - http://activex.dataloen.dk/controls/Dataloen3319.CAB
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{895BE73E-65B1-44CF-BDBF-D5AB3EFBB1E6}: NameServer = 212.242.40.3,212.242.40.51
O18 - Protocol: bwfile-8876480 - {9462A756-7B47-47BC-8C80-C34B9B80B32B} - C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\GAPlugProtocol-8876480.dll
O20 - Winlogon Notify: NavLogon - C:\WINDOWS\System32\NavLogon.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: DefWatch - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\DefWatch.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus Client (Norton AntiVirus Server) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~1\Rtvscan.exe
O23 - Service: SmartLinkService (SLService) -  - C:\WINDOWS\SYSTEM32\slserv.exe
O23 - Service: VNC Server (winvnc) - Unknown owner - C:\Programmer\TightVNC\WinVNC.exe" -service (file missing)

Haxlog:

HAXFIX logfile - by Marckie

version 4.39
22-03-2007  11:51:18,26

--- Checking for Haxdoor ---

checking for a3d files
a3d files not found

checking for matching notify keys
no matching notify keys found

checking for matching services
no matching services found

checking for matching safeboot services
no matching safeboot services found

checking for other Haxdoor-files
no other Haxdoor-files found

--- Checking for Goldun ---

checking for SSODL keys
no ssodl keys found

checking for notify keys
no notify keys found

checking for services
no services found

checking for other Goldun-files
no other Goldun-files found

checking iexplore.exe
iexplore.exe is not infected

Finished!
Avatar billede ejvindh Ekspert
22. marts 2007 - 12:11 #2
Inden vi gør noget, skal jeg lige have en log mere:
-- Hent dette værktøj:
http://www.uploads.ejvindh.net/rootchk.exe
Dobbeltklik på filen, og læg resultatet herind til gennemsyn.
Avatar billede dittlau Nybegynder
22. marts 2007 - 12:14 #3
Kommer her:

********************************* ROOTCHK-(21-03-07)-LOG, by ejvindh

The rootkits that are detected by this tool were not found.

********************************* ROOTCHK-LOG-end
Avatar billede dittlau Nybegynder
22. marts 2007 - 12:33 #4
Har en idé om at flg.: skal slettes:

1. R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost

2. O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'rsvp32_2.dll' missing

Mon det er helt galt. Min Symantec antivirus fangede vira / malware og satte den i karantæne. Nu kan jeg dog ikke komme på Internettet på den pågældende maskine.

/dittlau
Avatar billede dittlau Nybegynder
22. marts 2007 - 12:55 #5
Nogen der har et bud? Jeg smider gerne flere point i.....
Avatar billede ejvindh Ekspert
22. marts 2007 - 14:35 #6
-- Hent "SuperAntiSpyware free" herfra:
http://www.spywarefri.dk/downloads1.htm
Installer, og opdater scannereren. Men vent med at scanne.

Fuld vejledning til superantispyware finder du her:
http://www.spywarefri.dk/manualer/superantispyware-manual.htm

-- Gå ind i kontrolpanel-tilføj/fjern programmer, og se om du kan få lov til at afinstallere følgende programmer:
MySearch

-- Hent dette program, og pak det ud på skrivebordet: http://cexx.org/lspfix.zip
Kør LSPfix, sæt flueben i I know what I am doing, klik på finish, genstart computeren.

-- Kør Hijackthis, vælg "Do a system scan only", sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked.
R3 - URLSearchHook: (no name) - {00A6FAF6-072E-44cf-8957-5838F569A31D} - C:\Programmer\MyWebSearch\SrchAstt\2.bin\MWSSRCAS.DLL
O2 - BHO: MyWebSearch Search Assistant BHO - {00A6FAF1-072E-44cf-8957-5838F569A31D} - C:\Programmer\MyWebSearch\SrchAstt\2.bin\MWSSRCAS.DLL
O2 - BHO: mwsBar BHO - {07B18EA1-A523-4961-B6BB-170DE4475CCA} - C:\Programmer\MyWebSearch\bar\2.bin\MWSBAR.DLL
O3 - Toolbar: My &Web Search - {07B18EA9-A523-4961-B6BB-170DE4475CCA} - C:\Programmer\MyWebSearch\bar\2.bin\MWSBAR.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [UserFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -u
O4 - HKLM\..\Run: [MyWebSearch Email Plugin] C:\PROGRA~1\MYWEBS~1\bar\2.bin\mwsoemon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MyWebSearch Email Plugin] C:\PROGRA~1\MYWEBS~1\bar\2.bin\mwsoemon.exe

-- Genstart i fejlsikret, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

-- Start SuperAntispyware, klik "Scan your computer", sæt flueben i dine drev, ovre til venstre i vinduet. Ovre til højre i vinduet, sætter du prik i "Perform Complete Scan". Klik "næste", nu scanner den. Når den er færdig, så markerer du det den finder, og lader scannereren fjerne det.

-- Genstart til normal tilstand. Åbn SuperAntispyware-scannereren igen, og klik "preferences"-> "stastics/logs". Marker loggen, og klik "View log". Kopier loggen her ind i tråden. Lav også en frisk log med Hijackthis, som du lægger herind.
Avatar billede dittlau Nybegynder
23. marts 2007 - 08:13 #7
Hej ejvindh. Jeg fik løst problemet, halvt med din hjælp, så du får 50% af points. Problemet blev løst inden dit seneste svar.